Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České tramvaje budou jezdit v Německu. Škoda vyhrála miliardový tendr

  17:10aktualizováno  17:10
Škoda Transportation dodá do německého Chemnitzu čtrnáct tramvají zhruba za 950 milionů korun. První vůz převezme čtvrtmilionové saské město v létě 2018 do zkušebního několikaměsíčního provozu, celá flotila bude dodána do léta 2019.

V úterý to řekl předseda představenstva skupiny Škoda Transportation Tomáš Ignačák. Podle něj je vůbec první dodávka škodováckých tramvají na německý trh výsledkem dlouholeté práce obchodníků a techniků.

„Už v roce 2012 jsme tam měli unikátní možnost vozit cestující v testovacím provozu nízkopodlažní tramvají ForCity Alfa. Provoz byl vyhodnocen zákazníky jako velice úspěšný,“ uvedl Ignačák.

Plzeňský podnik se prosadil v soutěži proti dalším významným výrobcům tramvají, jako jsou kanadský Bombardier a švýcarský Stadler. Obousměrný a nízkopodlažní vůz ForCity Classic bude s nerezovou skříní a pohonem bez převodovky.

„Využijeme příští měsíce a roky k tomu, abychom společně s našimi českými partnery vyvinuli a vyrobili moderní vozidlo, které zatraktivní městskou hromadnou dopravu ve městě,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku města Chemnitz Jens Meiwald.

České tramvaje poprvé v Německu

Vicepresident Škody Transportation Zdeněk Majer dodal, že po zakázce na vlaky pro Deutsche Bahn a vyhraném tendru pro National Express (S-Bahn Norimberk) je to první zakázka Škody Transportation na tramvaje v Německu.

Škodovka vloni zvítězila v tendru na dodávku 39 jednopodlažních elektrických jednotek pro příměstskou dopravu S-Bahn v Norimberku, kde se ale zatím neúspěšní kandidáti proti rozhodnutí odvolávají. V srpnu 2013 podepsala Škoda smlouvu s německým operátorem Deutsche Bahn Regio na dodávku šesti vysokorychlostních moderních vlakových souprav, které brzy představí na mezinárodním veletrhu Innotrans. V listopadu 2013 založila v Mnichově dceřinou společnost Škoda Transportation Deutschland GmbH.

Skupina Škoda Transportation je největším výrobcem kolejových vozidel ve střední a východní Evropě. Loni utržila rekordních 18,3 miliardy korun, meziročně o 11 procent více, čistý zisk měla 588 milionů korun. Česká strojírenská skupina vyvezla 54 procent produkce.

Autor:



Nejčtenější

Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

V reklamě Tesca ve Velké Británii má svou roli i muslimská rodina.

Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky....

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...



Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Další z rubriky

Komise navrhuje nový daňový systém, reformu chce do roku 2022

(ilustrační snímek)

Evropská komise ve středu nabídla členským zemím reformu daně z přidané hodnoty (DPH). Nový systém, který by měl být...

Evropa tancuje nad propastí. Blahobyt roste, část zemí tíží nezaměstnanost

(Ilustrační snímek)

Evropská ekonomika funguje lépe, než se zdálo. Růst mohou ohrozit nafouknuté bubliny, dobré časy však ještě chvíli...

Prodej nových vozů v Evropě v září klesl. Nejvíc se propadl Ford a PSA

Peugeot 308 GT

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii a zemích Evropského sdružení volného obchodu (EFTA), tedy v Norsku,...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.