Ještě v roce 2011 měla Škoda z každé koruny tržeb zisk 25 haléřů, loni to bylo 19 haléřů. Letos bude průměrná ziskovost podle generálního ředitele Josefa Bernarda 13 procent. "Dlouhodobě počítáme s tím, že bude naše ziskovost právě kolem třinácti procent," řekl Bernard. Jen loni firma rozdělila svým majitelům, mezi kterými jsou i ve Švýcarsku souzení manažeři z Appian Group, bezmála tři miliardy korun na dividendách.
Čtěte ve čtvrtek v MF DNES: Kolik potřebuje Škoda vyrobit lokomotiv 109E, aby se jí zaplatila miliarda na její vývoj?
Ještě před dvěma lety měla firma 80 procent zakázek od tuzemských zákazníků, především Českých drah a pražského Dopravního podniku. To se však mění. Letos už podíl exportu stoupne na šedesát procent celkové výroby. Firma získala například zakázku pro německé dráhy, na tramvaje do Turecka nebo metro v Petrohradu. Jen letos firma ohlásila nové objednávky za patnáct miliard korun. "V podstatě jsme kapacitně na dva roky vyprodaní," řekl Bernard.
Bernard odmítá, že by menší ziskovost při exportu znamenala, že firma na domácích zakázkách vydělávala více. Zvláště, když většinou z nich získala v soutěžích, kde byla jediným účastníkem. "Ne, tak to není. Ziskovost v zahraničí je jiná, stojí nás více například servis nebo přizpůsobení výrobku lokálním podmínkám, další schvalování," řekl Bernard.