Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Škoda ukázala lokomotivu Emil Zátopek pro Deutsche Bahn

  17:11aktualizováno  17:11
Novou lokomotivu Emil Zátopek ve verzi pro německé státní dráhy Deutsche Bahn poprvé ukázala veřejnosti Škoda Transportation. Německému dopravci má dodat celkem šest lokomotiv. Pro tuzemského výrobce může jít o průlomovou zakázku.

Nová lokomotiva v červeném nátěru začala na zkušebním okruhu ve Velimi s náročnými testy, které jsou potřeba pro její schválení v Německu. Veřejnosti chce výrobce celou soupravu včetně vozů pro Deutsche Bahn (DB) ukázat poprvé v Berlíně na podzimním veletrhu Innotrans.

Fotogalerie

Škoda dodá lokomotivy pro provoz regionálních expresů na trať Norimberk-Ingolstadt-Mnichov, jezdit budou na střídavé napětí 15 kV/16 Hz. U Deutsche Bahn dostanou označení BR102.

Součásti zakázky je i dodávka šestivozových dvoupatrových souprav typu Push/Pull, lokomotiva bude tedy soupravy táhnout či sunout, aniž by muselo docházet k přepřahání. Ovládání soupravy je možné ze stanoviště řídícího vozu nebo stanoviště lokomotivy.

„Nová lokomotiva má design v typické červené barvě německého dopravce Deutsche Bahn s uspořádáním stanoviště a ovládacích prvků dle jeho zvyklostí. Zajímavostí je, že je možné provádět v rámci lokomotivy a šestivovozové soupravy částečnou a plně automatickou zkoušku brzdy,“ dodává produktový manažer Škoda Transportation Jaroslav Brodský. Maximální rychlost je 200 kilometrů v hodině.

České tramvaje budou jezdit v Německu. Škoda vyhrála miliardový tendr

Oproti stávajícím lokomotivám jezdícím v Česku má lokomotiva Emil Zátopek ten rozdíl, že se jedná o jednosystémovou lokomotivu. Má například jiné stanoviště a pult pro strojvedoucího, jak požadoval německý dopravce.

„Díky této referenci od Deutsche Bahn se nám otevírají dveře do dalších tendrů. O lokomotivy v provedení se střídavým 15/25kV napětím je zájem nejen v německy mluvících zemích, ale také například ve Skandinávii, Maďarsku, Turecku a dalších zemích,“ říká Zdeněk Majer, viceprezident Škoda Transportation.

Škoda s lokomotivami řady 380 zatím totiž příliš úspěchů nezaznamenala. Dvacet jich dodala Českým drahám, avšak kvůli prohrané arbitráži se z nich staly nejdražší stroje svého druhu na světě. Dvě jezdí na Slovensku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Rekonstruovaná souprava Pendolino - 1. třída
Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

V pondělí ráno se na svou první pravidelnou cestu vydala první rekonstruovaná souprava Pendolino. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.