Plzeňská Škoda uspěla v Turecku, dodá tam 60 tramvají za 2,6 miliardy

  14:30aktualizováno  14:30
Škoda Transportation dodá 60 tramvají milionovému tureckému městu Konya. Hodnota kontraktu přesáhne 2,6 miliardy korun. Plzeňský výrobce kolejových vozidel porazil ve výběrovém řízení pět firem, například kanadský Bombardier, polskou Pesu nebo čínský podnik CNR Tangshan Railway Vehicles.

Nákres tramvaje Škoda 28T pro turecké město Konya. | foto: Škoda transportation

V tiskové zprávě o tom informoval generální ředitel plzeňské Škody Transportation Josef Bernard. "Naše výrobky se v posledních letech prosazují na zahraničních trzích. Tramvaje uspěly v maďarském Miškolci, metro v Petrohradu, dvoupodlažní jednotky na Ukrajině, lokomotivy jezdí na Slovensku," uvedl.

Důležité centrum

Konya je sedmé nejlidnatější město Turecka a hraje stále důležitější roli v tamním hospodářství. Konya má nyní 21 kilometrů tratí, které obsluhuje 20 starších vozidel zakoupených na počátku 90. let 20. století v Kolíně nad Rýnem.

Právě s pětičlánkovou tramvají, dodávanou také do Miškolce, uspěla Škodovka i v Turecku. Podle Bernarda především díky technickému provedení, ceně i termínům dodání. Tramvaje Škoda 28T budou plně klimatizované a stoprocentně nízkopodlažní.

"Turecko je velmi rychle rostoucí trh, kde se počítá s významnými investicemi do městské dopravy také v dalších velkých městech, jako je Bursa, Gaziantep, Izmir nebo Adana. Turecko je také vstupní branou do dalších blízkovýchodních zemí," řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz.

Na tureckém trhu uspěla nedávno i Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, která tam dodává kompletní elektrické pohony pro 80 nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem za dvě miliardy korun. V letech 2007 a 2008 tam vyvezla elektrovýzbroje pro lehká kolejová vozidla pro dopravní podnik v Istanbulu za více než 200 milionů Kč.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...



Najdete na iDNES.cz