"Chceme ještě lépe využít růstové šance ruského trhu a novým závodem posílit pozici značky Škoda v Rusku," řekl v Moskvě Detlef Wittig, který kontrakt podepisoval za mladoboleslavskou automobilku.
Firma uvedla, že Škoda může na ruském trhu uspět jen tehdy, pokud tu bude i vyrábět. Obstát v konkurenci je totiž takřka nemožné, protože vysoká cla zvyšují cenu modelů Škoda o čtvrtinu.
"Společně s tím, že na zhruba tři procenta klesnou také cla na importované montážní díly, můžeme pro naše vozy kalkulovat výhodnější ceny, tím zvýšit objem prodeje v Rusku, současně zvýšit objem dodávek z našich výrobních závodů v Česku a zde zajistit zaměstnanost," dodal.
Nová továrna vznikne ve městě Kaluga, asi 160 kilometrů jihozápadně od Moskvy. Firma to sdělila v tiskové zprávě.
Od poloviny roku 2007 se budou v Kaluze montovat rozložené vozy Volkswagen a Škoda. Jako první model bude z linky sjíždět Škoda Octavia. Zároveň se bude budovat kompletní výroba se svařovnou, lakovnou a montáží. Zahájení jejího provozu je plánováno na první polovinu roku 2009, uvedla firma.
Škodovka si slibuje, že zvýší odbyt na trojnásobek: z dnešních 10 tisíc na 30 tisíc vozů. Výhledově v Rusku počítá i s montáží fabií a superbů.