Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda potvrdila vývoj nového auta, v Číně chce zdvojnásobit výrobu

  1:16aktualizováno  1:16
Expanze automobilky Škoda Auto do segmentu SUV vozů pokračuje. Firma poprvé oficiálně potvrdila, že začne prodávat velké SUV i jako kupé.

Koncept Škoda VisionS při své premiéře na ženevském autosalonu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

„V rámci ofenzivy v segmentu SUV již vyvíjíme další karosářskou variantu velkého SUV,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě ke svému kapitálovému vstupu do čínsko-německé automobilky SAIC Volkswagen Automotive Company Limited. Mluvčí Škody Auto Jozef Baláž potvrdil, že půjde o verzi kupé, tedy vůz podobný například BMW X6 nebo Mercedesu GLE.

O velkém terénním kupé informoval už v lednu iDNES.cz (více čtěte zde), teď poprvé automobilka potvrdila jeho vývoj. Nový vůz se vyvíjí zatím pro čínský trh, stejně jako menší vůz kategorie CUV (Cross Over Utility Vehicle), což je auto do lehkého terénu.

Fotogalerie

Invaze modelů SUV nejprve pro čínský trh má svůj důvod: tento segment celosvětově nejvíce roste a Čína je největším odbytištěm škodovek. Firma ve středu oznámila podpis dohody, podle které ve společném podniku SAIC a Volkswagenu koupí část podílu německého koncernu. Součástí dohody je investice ve výši zhruba dvou miliard eur, prezident Miloš Zeman v pondělí mluvil o 60 miliardách korun. Vstup musí schválit ještě čínské úřady.

V objemu investic jsou zahrnuty podle automobilky i „výdaje na perspektivní koncepty elektrických pohonů, konektivitu vozů značky Škoda a digitalizaci individuální mobility“.

„Uzavřenou dohodou posilujeme přítomnost značky na čínském trhu,“ řekl šéf automobilky Bernhard Maier.

Škoda loni prodala v Číně 282 tisíc vozů, Maier plánuje do roku 2020 zdvojnásobení jejich počtu. Kapitálovou účastí ve výrobci aut chce získat i větší vliv na prodeje své značky. Dosud má prodej na starosti Shanghai Volkswagen, který platí automobilce licenční poplatek za každý vyrobený vůz.

Škoda v Číně prodává aktuálně šest modelových řád, chybí jen model Citigo. Auta pro Čínu se vzhledem částečně liší od evropských, největší rozdíl je u modelu Yeti, který má o šest centimetrů delší rozvor. Škodovky se vyrábí na celkem čtyřech místech v Číně.

Autor:


Článek se mi líbí

Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

OKD je znovu státní firmou, akcie převzal podnik Prisko

Důl Karviná (ilustrační snímek)

Akcie těžební společnosti OKD v Karviné převzali zástupci státního podniku Prisko, stát za ně zaplatil téměř 80 milionů...

Albert zmenší prodejny, za hlavní tržnice utratí až 120 milionů

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Nový koncept „tržnice“ otevřel Albert na pražském Chodově loni v srpnu. Dominuje v něm dřevo a matná černá barva. Kromě...

Najdete na iDNES.cz