Majitelé škodovek na speciálním webu zjistí, zda se jich týká skandál VW

  10:42aktualizováno  10:42
Automobilka Škoda Auto spustila web, kde si mohou majitelé podle VIN kódu zjistit, zda se jejich naftového vozu týká problém s obcházením měření emisí. Dotaz mohou vznést i na bezplatnou infolinku 800 600 000, informovali zástupci Škody.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Auta lze prověřit na speciálním webu i klasických internetových stránkách Škody v levém menu pod záložkou „Ověření softwaru naftových motorů“. Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.

S řešením problému pro majitele dotčených aut má automobilka přijít během října. Z mateřského koncernu již uniklo, že ve hře je několik možností řešení. Ty spočívají v aktualizaci špatného softwaru nebo zabudování většího katalyzátoru. V krajním případě by ale výrobce mohl měnit celý vůz.

Analytici: Skandál táhne Volkswagen k zemi, ztratí desítky miliard

Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 milionu vozů. Jde o tří a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5.

Dodávala je do modelu Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících modelů v Evropě již Škody tyto motory nemontuje.

Volkswagen zvažuje softwarové úpravy i výměnu automobilů

Agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené s plány Volkswagenu v úterý informovala, že automobilka zvažuje různá řešení problému s naftovými vozy. A to od jednoduché softwarové úpravy až po výměnu automobilu.

Aféra dieselgate

Automobilka přiznala, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Výměna vozů podle zdrojů představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi další možnosti prý patří například instalace většího katalyzátoru.

Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10 000 eur (zhruba 500 až 270 000 korun). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony korun).

Volkswagen má podle agentury Bloomberg do středy představit řešení německým úřadům. Zdroje nicméně upozorňují, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující spuštěním speciálního režimu snižovat jinak nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Podle odborníků mají USA přísnější emisní normy a v Evropě by tyto vozy i bez speciálního režimu normálně homologačním testem prošly.

Experti iDNES.cz shrnuli kauzu Volkswagenu:

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Kdepak první republika, nejlíp se mají Češi dnes, tvrdí studie

Prezident T. G. Masaryk v doprovodu předsedy vlády Antonína Švehly přicházejí...

Život v Československu ve dvacátých letech 20. století bývá často idealizován. V mnoha ohledech byl však výrazně horší...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...



Najdete na iDNES.cz