Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodě Auto klesají prodeje, dolů ji táhne hlavně Čína a Rusko

  15:43aktualizováno  15:43
Dlouhý růst odbytu nových škodovek končí. Třetí měsíc po sobě prodeje nových aut ze Škody Auto celosvětově nerostou, za září firma vykázala opět pokles.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Nejde však zatím o dopad celé aféry Volkswagenu, ale potíže na dvou velkých trzích, které dříve automobilce pomáhaly k cestě vzhůru: v Rusku a v Číně.

V září automobilka dodala svým zákazníkům celkem 93 600 nových aut, což je meziroční pokles o 2,1 %. „V Číně, Rusku a ve východní Evropě automobilka pocítila dopady složité situace na trzích,“ vysvětlila firma pokles odbytu v tiskové zprávě.

V Číně, kde Škoda Auto prodává nejvíce svých aut, firma zaznamenala propad o více než čtyři procenta, v Rusku, které bylo ještě loni třetím největším odbytištěm škodovek, klesl prodej dokonce o 37 %. Prodeje klesají na obou trzích ale prakticky všem automobilkám.

Škodě letos pomáhá výrazně především nástup nové verze fabie, její prodeje v září stouply o 32,5 % a v absolutním počtu už výrazně předstihly dlouho druhý model Rapid. Ten naopak klesl o více než třetinu. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, která tvoří více než třetinu všech prodaných škodovek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.