Nejde však zatím o dopad celé aféry Volkswagenu, ale potíže na dvou velkých trzích, které dříve automobilce pomáhaly k cestě vzhůru: v Rusku a v Číně.
V září automobilka dodala svým zákazníkům celkem 93 600 nových aut, což je meziroční pokles o 2,1 %. „V Číně, Rusku a ve východní Evropě automobilka pocítila dopady složité situace na trzích,“ vysvětlila firma pokles odbytu v tiskové zprávě.
V Číně, kde Škoda Auto prodává nejvíce svých aut, firma zaznamenala propad o více než čtyři procenta, v Rusku, které bylo ještě loni třetím největším odbytištěm škodovek, klesl prodej dokonce o 37 %. Prodeje klesají na obou trzích ale prakticky všem automobilkám.
Škodě letos pomáhá výrazně především nástup nové verze fabie, její prodeje v září stouply o 32,5 % a v absolutním počtu už výrazně předstihly dlouho druhý model Rapid. Ten naopak klesl o více než třetinu. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, která tvoří více než třetinu všech prodaných škodovek.