Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína vydělává Škodě čím dál víc, poprvé jí přišly i dividendy

  1:00aktualizováno  1:00
Škoda Auto začíná čím dál víc profitovat ze svého působení na čínském trhu. Z každého auta tu má sice v průměru stále o polovinu méně než v Evropě, jen z licenčních poplatků z továren, které v Číně škodovky vyrábějí, ale měla firma loni 3,385 miliardy korun. Podle výroční zprávy za loňský rok tak firmě z Číny přišlo nejvíc peněz v historii.

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela na podzim roku 2013. Patří společnému podniku (joint-venture) SAIC-Volkswagen, vyrábí dnes ale výhradně octavie a superby. | foto: Škoda Auto

Novinkou v příjmech z Číny jsou peníze z dividendy z firmy SAIC. V tamější automobilce, kterou má Volkswagen společně s čínskými partnery, loni Škoda Auto získala jednoprocentní podíl za devět miliard korun. Loni už získala dividendy za svoji kapitálovou účast ve výši 897 milionů korun.

Z každého auta v Číně získá Škoda Auto kolem deseti tisíc korun, což v porovnání s jinými trhy představuje sotva polovinu. Přesto je Čína pro Škodu mimořádně důležitá: pomáhá rozložit náklady na vývoj nových aut.

Škoda v Číně
rok počet prodaných vozůvýnosy z licenčních poplatků (mld. Kč)
2016 317 088 3,385
2015 281 707 2,432
2014281 4122,123
2013226 9712,352
2012235 6741,917
2011220 0891,265

Zdroj: Škoda Auto

Škodě loni v Číně rostl odbyt rychleji než celkové prodeje, meziročně posílily prodeje o dvanáct procent. V Číně už představuje automobilka jako první některé modely, poprvé například ukáže svůj koncept elektromobilu na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji.

Automobilka počítá v Číně s velkým růstem: během dalších tří let tu chce zdvojnásobit své prodeje. Potenciál v růstu vidí hlavně v SUV modelech. Kodiaq se v Číně bude vyrábět v mírně odlišné verzi od evropské, navíc pro Čínu automobilka vyvíjí ještě menší vůz kategorie Crossover Utility Vehicle (CUV).

V Číně se prodává už celkem sedm různých modelů, s výjimkou modelu Citigo kompletní modelová nabídka. Škodovky se vyrábějí v pěti různých závodech, letos tu začne i výroba Kodiaqu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.