Škoda je ale stále ziskovější v přepočtu na počet vyrobených aut než samotná automobilka Volkswagen. Škoda v průměru na jednom prodaném voze vydělá přibližně 9400 korun (367 eur), z prodeje Volkswagenu majitelé loni měli zhruba 4150 korun (162 eur) a zisk na jedno Audi je asi 34 700 korun, tedy 1355 eur.
Prodané škodovky v meziročním srovnání | ||
Typ | 2009 | 2008 |
Octavia | 294 020 | 355 037 |
Fabia | 260 562 | 244 981 |
Superb | 52 361 | 27 264 |
Roomster | 42 273 | 49 535 |
Yeti | 19 590 | - |
Prodej škodovky navzdory krizi loni vrostl o 1,4 procenta. Prodalo se 684 tisíc vozů, před rokem to bylo o devět tisíc méně. Škodě se loni dařilo růst na trzích v Německu, Polsku a Číně.
Yeti se po pomalém startu rozjíždí
Rok 2008 byl také rokem, kdy se začal prodávat terénní vůz Yeti. Škodovka jich vyrobila přes 19 tisíc, čísla o tom, kolik jich koneční zákazníci koupili, ale firma nevydala. V přepočtu na celý rok je produkce vozu Yeti zatím zhruba srovnatelná s nepříliš populárním Roomsterem, hodnocení je ale předčasné.
"Yeti je nesmírně milým překvapivým. Po vlažném začátku prodeje o prázdninách v posledních měsících zájem roste. Dalším úspěchem je Superb Combi, na to jakém segmentu se vůz pohybuje, jsou prodeje násobkem toho, co se vždy prodával Superb," řekl iDNES.cz Radek Donner z NH Car.
Provozní zisk se snížil 362 milionů eur na 203 milionů. O 7,1 miliardy eur, tedy bezmála 12 procent, spadly také tržby.