"Jednání probíhají, ta možnost tu existuje. Zatím to ale není uzavřené," řekl mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.
"Je to závod, kde dělají jen velké dieselové motory, a proto nemají tolik práce," vysvětlil šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík.
Ve Škodě už naopak padlo vyjednávání o pracovních sobotách na montáži, o sobotách mluví už jen na výrobě převodovek a motorů. "Tam jede výroba teď nepřetržitě," dodal Černý.
Jejich výrobu společně s malými motory v Mladé Boleslavi nestíhají. O nízkoobsahové motory je totiž mimořádně velký zájem díky šrotovnému. Od prázdnin navíc začnou v Mladé Boleslavi vyrábět i motory 1,4 TSi.
Škoda jednala už i s Tatrou o tom, že by využila část jejích zaměstnanců. Zatím ale působení tatrováků není jisté. "Proběhlo jedno jednání, dali jsme jim naše podmínky a čekáme na reakci," upřesnil Černý. - čtěte více Tatrováci možná budou montovat škodovky
Škodovka si už půjčila zaměstnance z bratislavského závodu Volkswagenu, v Mladé Boleslavi jich dočasně pracuje kolem 210. Automobilka zvýší od června denní výrobu fabií z tisíce aut na 1 200, podle Černého hlavně díky změnám na výrobní lince.
Využívání zaměstnanců z jiných závodů koncernu je čím dál častější u i jiných automobilek. Například kolínská TPCA zaměstnává Poláky z motorárny Toyoty.