Škodě se daří. Prodej v pololetí stoupl oproti loňsku o 18 procent

  12:29aktualizováno  12:29
O škodovky je čím dál větší zájem. Mladoboleslavská automobilka prodala za první pololetí o 17,9 procenta více vozů, než ve stejném období minulého roku - celkem 366 686 vozů. Automobilka pokračuje v úspěšném dobývání východních trhů.

Nová Škoda Superb | foto: Škoda Auto

Škodovce se nadále daří expandovat na trhy východoevropských zemí. Oproti loňskému roku zaznamenala automobilka na těchto trzích nárůst prodeje o 40 procent (celkem 63 684 vozů). Uvedl to mluvčí firmy Jaroslav Černý.

V Číně prodala firma 31 566 vozů, přičemž na čínský trh vstoupila teprve v červnu 2007. V Indii se prodalo 9 556 škodovek, což znamená více než šedesátiprocentní nárůst.

Octavia vede v oblíbenosti
K nejdynamičtějším trhům ve východní Evropě patří Rusko, kde se pro značku Škoda rozhodlo 23 950 zákazníků (nárůst 83,7 procenta). Více než padesátiprocentní nárůst prodeje eviduje automobilka i na Ukrajině (15 964 prodaných vozů).

V zemích západní Evropy se společnosti Škoda Auto podařilo zvýšit tržní podíl s počtem 177 101 (2,1 procenta) prodaných vozů značky Škoda na 2,27 procenta.

V Německu bylo registrováno 64 589 vozů, čímž se zde Škoda stala druhou nejsilnější importovanou značkou. Automobilka je největším českým exportérem. - čtěte Škoda vyvezla zboží za 195 miliard

Objemově nejsilnějším modelem je Škoda Octavia. Pro tu se za první pololetí rozhodlo 186 487 zákazníků. Celkově tak prodeje octavie proti loňskému roku vzrostly o 27,1 procenta.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Cena nafty se vyrovnává benzinu. Pohonné hmoty v Česku dál zdražují

Ilustrační snímek

Pohonné hmoty v Česku dál zdražují, nafta opět rychleji a cenou se začala blížit benzinu. Průměrná cena Naturalu 95 v...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Elektrokoloběžek v Praze možná přibude, magistrát jedná s další firmou

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách (12. října 2018)

V Praze chce sdílené elektrické koloběžky provozovat kromě americké společnosti Lime i další firma. Ve čtvrtek to...



Najdete na iDNES.cz