"Zúročili jsme úspěchy na domácím hřišti, kdy jsme například získali kontrakt na dodávku nových tramvají pro Prahu. Bez domácích referencí bychom se nemohli výrazněji prosazovat ani v cizině," popisuje souvislosti generální ředitel Škody Holding Jiří Zapletal.
Klání o dodávku pro čtvrté největší město Polska se podle šéfa Škody Transportation Tomáše Krska kromě Škody účastnili i světoví výrobci Bombardier a Alstom. "Rozhodly technické parametry a cena," říká Krsek.
A zakázka na dodávku osmi pětičlánkových nízkopodlažních vozů pro Wroclav nemusí být poslední. Velkou objednávku totiž výrobci čekají i od hlavního města Varšavy.
"Ta by měla soutěž vyhlásit v letošním roce. Fakt, že se nám podařilo uspět ve Wroclavi, může hrát významnou roli. A je třeba vidět, že tramvaje jezdí v celkem jedenácti polských městech," upozorňuje na další možnosti Tomáš Krsek. Podle něj je navíc možné, že Škoda dodá další vozy i do samotné Wroclavi.
"Obnova tamního vozového parku bude pokračovat," říká šéf Škody Transportation. Wroclavský dopravní podnik dostane z Plzně dva vozy do dvaceti měsíců.
Na dodávkách se budou podílet kromě Škody Transportation a její sesterské firmy Škoda Electric i další české firmy. Kromě Polska uspěla Škodovka s tramvajemi i na západních trzích - italskému městu Cagliari dodá velkokapacitní vozidla za 400 milionů korun. - více zde
Největší kontrakt však začne plnit plzeňský podnik díky smlouvě s českým hlavním městem. Praha, pro kterou vyvinul podnik novou trmavaj s designem od slavné firmy Porsche, získá první dvě vozidla, prototypy, na začátku příštího roku.