Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Mise Afrika. Škodovka začala vyrábět auta v alžírském městě Relizane

  19:54aktualizováno  19:54
Automobilka Škoda Auto začala nedaleko města Relizane na severu Alžírska vyrábět Octavie. Nová továrna Volkswagenu a alžírské firmy Sovac byla slavnostně otevřena ve čtvrtek. Auta se v ní ale montuji už od května.

Automobilka Škoda Auto 27. července oficiálně zahájila výrobu modelu Octavia ve městě Relizane v Alžírsku. | foto: ČTK

Kromě Octavií se zde vyrábějí Seaty Ibiza a Volkswageny Golf a Caddy.

Mladoboleslavská automobilka tak chce posílit pozici na africkém trhu a hlavně se zbavit vysokých cel, které alžírská vláda na dovoz aut uvalila. Nová fabrika, která leží 280 kilometrů od hlavního města Alžíru, se začala stavět v listopadu loňského roku. Výroba jede na čtyřech montážních linkách. První auta z nich sjela v květnu. Denně jich tu dokončí na dvě stovky.

Fotogalerie

„Do konce letošního roku plánujeme v Relizane vyrobit přibližně 2 200 Octavií. V roce 2018 tady začneme montovat i Fabie. Příští rok bychom tak rádi dodělali asi pět a půl tisíce škodovek,“ řekl na slavnostním​ otevření továrny šéf výroby společnosti Sovac Jiří Nosek.

Celkem se podle něj letos v celé továrně vyrobí asi 17 tisíc aut všech čtyř modelů.

Kapacita továrny je asi 40 tisíc aut. Práci zde našlo 550 místních lidi, v delším časovém horizontu by mělo vzniknout až 1 800 pracovních míst. Další místa vznikají v dodavatelských a logistických firmách, které se na fabriku napojují. Na výrobu dohlížejí experti všech tří značek koncernu.

„Před zahájením sériové výroby jsme do Afriky vyslali odborné týmy. Specialisté Škody a dalších koncernových značek školili zaměstnance nového montážního závodu v oblastech výroby, logistiky a řízení kvality. Alžírští vedoucí prošli několikaměsíčním kvalifikačním programem. Také Škoda Octavia absolvovala před počátkem sériové výroby náročný testovací program v horkém a suchém klimatu Alžírska,“ řekl mluvčí Škodovky Tomáš Kubík.

Octavie a příští rok i Fabie z nové fabriky zatím zamíří jen na alžírský trh, kde je po autech obrovská poptávka. „První vozy, které z továrny v Relizane vyjely, byly okamžitě pryč. Už teď máme objednávky na dva tisíce aut, tedy celou naši letošní produkci,“ řekl Jiří Nosek.

Start montážního závodu má ale i další důvod. Tím, že se auta smontuji z dovezených dílů až na místě, se automobilky zbaví vysokých cel, která jsou na dovoz aut uvalena. Škodovka není v Alžírsku žádný nováček. Fabie i spotřeby jsou v ulicích vidět docela běžně. Auta z mladoboleslavské automobilky se sem dovážejí už od roku 2002.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

U hranic se už točí vrtule elektráren v Albrechticích u Frýdlantu.
Německé obce jsou na cestě k soběstačnosti, vyrábějí si samy elektřinu

Není to tak dávno, kdy bylo zcela nemyslitelné, aby si lidé vyráběli elektřinu za humny. O to se přece starají velké elektrárny. Jenže časy se mění a dnes...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
V Kyrgyzstánu mohou kvůli Liglassu padat hlavy, firma varuje před arbitráží

Obvinění z blamáže i volání po padání hlav ve vládě zní v Kyrgyzstánu v souvislosti s aférou okolo české firmy Liglass Trading. Ta měla podle dohody s...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Americká centrální banka se zbavuje dluhopisů, úrokové sazby nemění

Americká centrální banka začne v říjnu snižovat objem svého portfolia dluhopisů, které nakupovala v rámci podpory ekonomiky po finanční krizi a hospodářské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.