Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka letos vydělala o 61,7 procenta méně

  12:48aktualizováno  13:13
Krize se v prvním pololetí naplno zakousla do zisků škodovky. Automobilka, která je největším vývozcem v Česku, vydělala 2,7 miliardy korun. To je o 62 procent horší výsledek než loni. Škodovka se letos potýká s poklesem objednávek vozů o čtvrtinu.

Ilustrační foto. | foto: Škoda Auto

"První pololetí roku 2009 bylo velmi obtížné. Přijali jsme řadu konkrétních opatření, abychom co nejlépe čelili aktuální situaci a udrželi svoji finanční sílu a stabilitu," zhodnotil výsledky předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung. Škodovka například na začátku roku zavedla čtyřdenní pracovní týden.

Automobilka kvůli finanční krizi v uplynulých měsících omezila výrobu, z linek sjelo kolem 247 tisíc aut, což je o 30 procent méně než loni.

Provozní zisk firmy v prvním pololetí klesl zhruba o dvě třetiny na 135 milionů eur (téměř 3,5 miliardy korun). Za prvních šest měsíců loňského roku firma vydělala 7,2 miliardy korun.

Podle Junga se skupině podařilo navýšit podíl na strategických trzích v Německu a v Číně. Dobře si vedl model Superb, jehož prodeje se za první pololetí zdvojnásobily. V polovině července také škodovka uvedla na trh nový terénní vůz Yeti. - více čtěte Škoda Yeti se ode dneška začíná oficiálně prodávat

Tržby Škodovky meziročně klesly o dvacet procent na 89,7 miliardy korun. Čistý zisk klesl o 62 procent na 2,73 miliardy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.