Škoda již dříve upozornila, že její prodej loni stoupl více než o desetinu na rekordních 763 tisíc vozů. Rychlejší růst tržeb svědčí o tom, že se firmě více daří prodávat větší a dražší auta.
Přidat tempo hodlá Škodovka i v následujících letech. Do roku 2018 chce odbyt aut zvednout na dvojnásobek. Nejvíce si přitom slibuje od Číny, Ruska a Indie, kde jí nyní prodeje rostou dvojciferným číslem, v Rusku dokonce trojciferným (v únoru 2011 se zvýšil prodej na 4 500 aut, meziročně o 106 procent).
Letos přijde malé auto City Car, za rok limuzína
Letos se automobilka bude snažit podpořit prodeje novým modelem City Car, který začne nabízet v Česku.
Tento malý automobil nabídne jako tří i pětidvéřový. "Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých autech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
Škodovka představila nové logo |
V roce 2012 pak Škoda hodlá přijít s limuzínou umístěnou mezi modely Fabia a Octavia. Firma si od tohoto kroku slibuje, že nová limuzína otevře další velkoobjemový segment.
Naplnění ambicí Škodovky podporují čísla za první dva měsíce letošního roku. V lednu a únoru prodala automobilka 132 tisíc vozů, zhruba o čtvrtinu více než za stejné období před rokem. Nejvíce stoupl zájem zákazníků o model Superb Combi, kde se prodeje zvedly přes 120 procent, zájem o značku Fabia Combi se zvýšil o třetinu a o stejné číslo poskočily i prodeje modelu Yeti. (co mohlo zvýšit prodeje yetiho, si přečtěte zde)
"Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním růstu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu," uvedl Vahland.
Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen už 20 let, nevyrábí auta jen v Česku. Závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině.