Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka řeší, co dál v Rusku. Nový zákon ztěžuje montování aut

  11:45aktualizováno  11:45
Mladoboleslavská automobilka zvažuje svůj další postup v Rusku. Kromě výroby škodovek v závodě v Kaluze u Moskvy plánovala automobilka montovat nové vozy i na dalších místech velké země. Změna ruské legislativy ale českému výrobci prozatím sebrala vítr z plachet.

Budou se škodovky montovat v podniku miliardáře Děripasky? | foto: Reuters

Vozy značky Škoda vyjíždí z výrobní linky závodu v Kaluze u Moskvy. Podnik tam provozuje německý Volskwagen (VW), pod jehož křídla Škoda Auto patří.

Rusko je pro automobilku jedním ze strategických trhů, proto ji VW v minulosti zaúkoloval, aby hledala pro montáž svých vozů v Rusku nová místa (více čtěte zde). Podle ruského listu Vedomosti měl být tím správným místem podnik automobilky GAZ v Nižném Novgorodu, který je součástí impéria ruského miliardáře Olega Děripasky.

O nevyužité kapacity novgorodského podniku mají výrobci automobilů zájem. Koncem loňského roku se GAZ dohodl s koncernem Daimler na montáži 25 tisíc dodávek Mercedes Sprinter. O využití zbývající kapacity Rusové jednají s koncerny VW a General Motors (GM).

Nedávno ale ruská vláda schválila pro montáž aut v zemi nová pravidla: chce, aby automobilky v zemi vozy nejen montovaly, ale i vyráběly. To Škodovce její plány v Rusku komplikuje.

Škoda bude nejdříve počítat, pak až jednat

Deník Vedomosti upozornil, že rozhovory mezi GAZ a VW i GM jsou "daleko od završení a nemusí skončit úspěšně". GAZ a GM se zdržují komentáře. Nejmenovaný představitel VW jen poznamenal, že rozhodnutí firma přijme po analýze nových pravidel pro montáž aut v Rusku.

Jeho slova potvrzuje vedoucí ruského zastoupení mladoboleslavské automobilky Petr Janeba: "Škoda měla veliký zájem, ale nová pravidla jej ochladila. Až vše znovu spočítáme, budeme dále jednat."

Škoda Auto v Rusku loni od ledna do listopadu zvýšila prodej meziročně o 38 procent na téměř 42 tisíc vozů. Janeba se domnívá, že výsledek mohl být lepší. Výrobní kapacity prý nestačily uspokojovat poptávku, a tak "je vyprodáno na několik měsíců dopředu". Podle jeho odhadu by v letošním roce, kdy továrna v Kaluze poběží na dvě směny, mohla česká automobilka v Rusku prodat okolo 70 tisíc vozů. Ukrojila by tak 3 procenta z ruského trhu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.