Černý odmítá, že by za omezením výroby mohl být problém s odbytem škodovek. "Prodáváme podle plánu," říká.
Nelehkou situaci automobilového průmyslu, který hlavně ve světě trápí drahá ropa a následný propad prodejů, nicméně přiznává šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík.
"Rostoucí ceny ropy a hlavně zpevňující kurz koruny vůči euru na nás hodně tlačí," říká Povšík. I proto je podle něj existence sobotních směn vázána na pružné rozhodnutí managementu firmy.
"Trošku jsme teď přeplnili sklady, protože jsme dopředu počítali s tím, že lidé nebudou chtít v létě na tyto směny chodit," dodává Povšík. Ten navrhl, aby sobotní směna nebyla ani první víkend po závodní dovolené. O tom, že by mohla být vypuštěna úplně, nevěděl.
Podle posledních dostupných statistik Svazu dovozců automobilů se prodeje škodovek letos v květnu oproti dubnu poměrně snížily. Propad činil téměř patnáct set vozů, ale podle tajemníka svazu Pavla Tunkla za ním stály hlavně květnové svátky.
"V květnu byly prakticky dva týdny volné, a lidé proto tolik nekupovali auta," říká Tunkl. Od počátku roku firma prodala 26 tisíc vozů. Tunkl zároveň upozorňuje na to, že Škoda stále víc vyrábí také v zahraničí. A tam má také těžiště svých zákazníků.
Podle poslední tiskové zprávy Škody Auto vzrostly její prodeje v západní Evropě od počátku roku do května o 1,5 procenta. Automobilka tam prodala 144 919 vozů. Nahoru jde také v Rusku, kde se prodeje zvýšily meziročně téměř o osmdesát procent.
Celkem od počátku roku do května prodala Škoda Auto přes tři sta tisíc vozů, což je nárůst o 18,4 procenta. Letošní plán je pokořit sedmisettisícovou hranici.