Podobnou akci podpořila Škodovka již loni, když v Národním parku České Švýcarsko zajistila vysazení pětašedesáti tisíc stromků. To bylo množství, které v tuzemsku prodala v roce 2006.
"Patří to do našich aktivit v oblasti ochrany životního prostředí a snižování emisí oxidu uhličitého," říká Radek Špicar, ředitel vnějších vztahů Škoda Auto.
Podle zástupců automobilky rozhodně nejde o projekt, který by měl něco společného s emisními povolenkami na oxid uhličitý, jenž továrna při výrobě také produkuje. Povolenky potřebuje například firma Ško-Energo, již automobilka spoluvlastní a která jí dodává elektřinu a teplo. ¨
Podle propočtů lidí, kteří se zabývají klimatem, by Škoda Auto musela na vyrovnání emisí vysadit za každý prodaný vůz stromů až tisícinásobně víc.
"Aby se emise jedné škodovky vyrovnaly jen za jízdu, museli by za každé auto vysadit 370 až 1 110 stromů," uvádí Kateřina Husová z programu ochrany klimatu v Centru pro dopravu a energetiku.
Široké rozpětí vychází, protože záleží na druhu a umístění stromu, na provozu a životnosti auta. Další emise vznikají při výrobě a likvidaci aut. V sázení stromků chce podle Špicara automobilka pokračovat i v dalších letech. Zaměstnanci Škodovky mají podle něj možnost navrhovat vhodná území a zároveň na ně stromky sami vysazovat.