"Škoda v letošním roce opět roste vysokým tempem. Posilujeme ve všech regionech a v roce 2011 poprvé překročíme hranici 800 tisíc prodaných vozů," řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu. "Modelová ofenzíva naší značky přispěje k tomu, že Škoda bude v příštích letech nadále posilovat svou pozici na trhu," dodal.
V září si automobilka připsala další měsíční rekord. Zářijové prodeje totiž zlomily novou laťku ve výši 81 200 prodaných aut. Loni prodala firma za devátý kalendářní měsíc necelých 76 tisíc vozů.
Na českém trhu Škoda v září prodala 5 100 aut, zhruba o 300 méně než před rokem. V Rusku a v Indii prodala v uplynulém měsíci více vozů než za celý rok 2010 - v Rusku zvýšila prodej přes šedesát procent na 6 500 vozů a v Indii téměř o čtyřicet procent na 2 200 vozů. V Číně prodeje firmy stouply v září o desetinu na rekordních 21 100 vozů a v západní Evropě vzrostl prodej o 2,6 procenta na 35 200 vozů.
Nejoblíbenějším modelem byla v září Octavia, kterou si koupilo 35 300 lidí. Fabii si pořídilo 24 300 řidičů a třetí v pořadí Superb si zakoupilo 10 300 motoristů.
Dobré časy končí
Aktuálně se však automobilka připravuje na omezení produkce. Nejistota v eurozóně se promítá v nižší poptávce po nových autech. (více zde) V krátké době je to druhé omezování výroby ve firmě. Na přelomu září a října dala Škoda Auto požadavek na rušení 21 směn ve výrobě tříválcových motorů pro Volkswagen, což udělala kvůli propadu poptávky na trzích v Jižní Americe.
Škodováčtí odboráři ve svém firemním časopise napsali, že scénář omezování výroby má podobné znaky jako omezování produkce na začátku krize v roce 2008.