Pravidlo, že všechno zlé je k něčemu dobré, platí na devizovém trhu i naopak. Turistům cena euro kolem 34 korun (zhruba 17,40 koruny za německou marku) maximálně vyhovuje.
Velcí exportéři, mezi které patří i mladoboleslavská škodovka a její dodavatelé, naopak pláčou nad ztrátovým vývozem. "Koruna je o deset procent silnější, než by měla být," prohlásil Kulhánek na brněnském autosalonu. Sedmdesát procent automobilů ze závodů škodovky se přitom prodává mimo ČR.
Základní provedení Škody Fabia se v Německu prodává za zhruba devět tisíc euro bez daně. Když byla koruna slabá (kolem 35 Kč za euro), inkasovala škodovka za jednu fabii v přepočtu 315 tisíc korun. Při současném kurzu kolem 34 korun za euro je přepočítaná cena o sedm tisíc korun nižší. U nejdražšího modelu Octavia Laurin&Klement ale činí rozdíl už skoro 25 tisíc.
Automobilový průmysl se loni s vývozem za téměř 194 miliard korun na českém exportu podílel více než 17 procenty. Letos se má podle Kulhánka jeho podíl zvýšit až na 18,5 procenta.