Rodiče vybírají pro své potomky po internetu hlavně nové školní oblečení, studenti kromě oděvů výrazně investují do učebnic.
„Středoškolští studenti v USA investují na internetu do učebnic téměř stejně jako do oblečení, což v této kategorii otevírá obrovský potenciál,“ říká viceprezidentka NPD Carol Neithercutová.
Některé české internetové obchody začátek školního roku také pocítily, ovšem v menším rozsahu. „Odbyt školních potřeb se nijak nezměnil. Prodej mobilních telefonů je však v porovnání s minulým měsícem dvojnásobný. To podle mne souvisí s tím, že studenti nastupují na střední a vysoké školy a kupují si nové přístroje,“ míní obchodní ředitel prodejny patro.cz David Vítek. Vliv konce prázdnin připisují srpnovým vyšším tržbám také v obchodě vltava.cz, jehož srpnový obrat 1,5 milionu korun byl o dvanáct procent lepší než červencový výsledek. „Podílel se na tom i vyšší prodej učebnic, zatím ovšem nelze říci přesně, jakou měrou,“ uvedl David Knapp z Computer Pressu, který vltavu.cz provozuje.
Na většině českých internetových obchodů také chybějí zvláštní nabídky a reklamy zaměřené právě na začátek školního roku, bez kterých se v tuto dobu neobejde snad žádný americký webový obchodník.
Naopak „kamenné“ prodejny políčily na zákazníky už v první polovině srpna. „V Kotvě běží akce zaměřené na prodej školních potřeb od 17. srpna. Dětské oblečení, penály či tašky se nabízejí na zvláštních plochách a posílili jsme i příslušná oddělení. Nárůst tržeb v těchto skupinách dosahuje až sedmdesáti procent,“ sdělil generální ředitel pražského obchodního domu Kotva Richard Harazim. V Globusu se první reklamní leták s tematikou nového školního roku objevil dokonce už 12. srpna. „Lidé k nám většinou jezdí nakupovat tak jednou za týden nebo za dva. Kdybychom s nabídkami začali později, mohli bychom některé z nich minout,“ vysvětluje jednatel české sítě Globusu Petr Vyhnálek.
Také ve Spojených státech vydělají na prodeji školního vybavení zatím nejvíce tradiční obchodníci. I přes obrovský rozmach internetu zde ještě není důvěra v internetové dodávky absolutní. Studenti v průměru vyhradí pro internetové školní nákupy třináct procent svých rozpočtů, rodiče mladších školáků takto plánují uskutečnit asi desetinu výdajů.