"Vyvinuli jsme maximální úsilí na spojení obou evropských metropolí, ale současné podmínky na trhu a nízká poptávka nedovolují úspěšné provozování linky," uvedl mluvčí SkyEurope Tomáš Kika.
Rušení linky po dvou měsících provozu není v letectví příliš obvyklé. Důvodem malého zájmu může být i poměrně rychlé spojení Prahy s Vídní jinými dopravními prostředky. Například vlak spojuje centra obou měst za čtyři hodiny. Let do Vídně trvá sice jen hodinu, ale k celkové době na cestě je potřeba započítat i dobu na odbavení či cestu na letiště. Do Vídně létala společnost každý den.
Čeští zákazníci SkyEurope tak přijdou o možnost letět s touto společností například do Lisabonu či Nice, kam nabízela firma lety z Prahy s přestupem ve Vídni. Vídeň je největší základnou SkyEurope, má tu umístěných šest letadel. V Praze jich má čtyři a šéf aerolinek Jason Bitter plánuje na jaře posílit zdejší flotilu o další nový boeing.
Během krátké doby tak bude mít na leteckém spojení rakouské a české metropole monopol rakouská společnost Austrian. Od 6. ledna končí na lince i České aerolinie, které odchod z linky ohlásily již dříve. Austrian léta mezi oběma městy čtyřikrát denně a krátký let využívá hlavně na svážení cestujících do svých dálkových letů.
Další krátké linky SkyEurope zatím zůstávají. Podle mluvčího Tomáše Kiky například aerolinky nepočítají se zrušením spoje Praha - Bratislava, i když ceny letenek se i pár dnů před odletem pohybují jen v řádu stokorun a vzbuzují otazníky o ziskovosti této linky.
Podle Kiky je ale už linka zahrnuta do letního letového řádu. "Těší se rostoucí popularitě, je však charakteristická rezervacemi hlavně na poslední chvíli," dodal Kika.