SkyEurope proto zavedly palivové příplatky rozdělené do tří kategorií podle délky letu. Zároveň podle Bittera roste i průměrná cena prodané letenky.
Růst cen označil šéf SkyEurope za nápravu chyb minulosti, kdy se firma snažila letadla maximálně zaplnit bez ohledu na cenu letenek.
"Prodávali jsme letenky za 50 eur lidem, kteří jsou ochotni zaplatit 200 eur," uvedl Bitter.
Výsledkem zdražení je meziročně nižší obsazenost letadel.
Ani letošek zřejmě nebude ziskový
SkyEurope zahájily lety v roce 2002 a zatím nikdy nevykázaly zisk. Po loňském snížení ztráty z 58 milionů na polovinu měl být přelomovým právě nynější fiskální rok, který začal 1. října. Kvůli rostoucím cenám ropy se však zisku firma zřejmě nedočká ani letos.
"Je to těžké předpovídat, ale nemyslíme si, že se to stane letos," řekl
Bitter. Vedle Prahy mají SkyEurope základnu také v Bratislavě a ve Vídni. S patnácti letadly létají do necelé padesátky měst v 19 evropských zemích.
Výsledky, které společnost zveřejnila na konci května, nenasvědčují tomu, že by se měla z červených čísel vymanit. Ztrátu sice v polovině fiskálního roku meziročně snížila, i tak ale dosáhla 28,5 milionu eur, to je v přepočtu 716,1 milionu korun.