Český letenkomat Skypicker chystá expanzi, nabere tisíc zaměstnanců

  13:27aktualizováno  13:27
Vyhledávač letenek Skypicker je často označován za český zázrak. Brněnská společnost během tří let vystřelila z nuly ke globální firmě s miliardovými obraty. Jen od ledna letošního roku vyrostla o neuvěřitelných tisíc procent. Teď plánuje otevřít pobočku také v Praze. Práci nabídne tisícovce lidí.

Loni v prosinci činily měsíční tržby čtyřicet milionů korun, letos v září 324 milionů. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Prodejce letenek Skypicker už dnes výrazně překonává optimismus svých zakladatelů. A roste tempem, které je i na internetové projekty nebývalé, navíc nezpomaluje.

Buďte úspěšní

Rozjeďte svou kariéru s námi. Vyberte si z aktuálních volných pozic na JobDNES.cz.

„Od začátku roku jsme vyrostli o tisíc procent a zatím nic nenaznačuje tomu, že by mělo tempo zpomalit,“ řekla iDNES.cz finanční ředitelka Skypickeru Lucie Brešová.

Každý měsíc podle ní firma roste o 30 procent. V říjnu přitom firma prodala 150 tisíc letenek. Za rok 2015 by měla společnost překonat tržby v hodnotě dvou miliard korun.

Studenti z Brna lákají zákazníky miliardovému vyhledávači letenek

Loni v prosinci činily měsíční tržby čtyřicet milionů korun, letos v září 324 milionů. Marže z prodeje letenek dosahují na poměry na trhu mimořádných deset až patnáct procent a firma je slušně zisková. Celkový roční obrat činní 5 miliard korun.

Růst je patrný i na personálu. Ještě v lednu Skypicker zaměstnával 30 lidí, v září už to byly tři stovky. V plánu má teď nábor víc než tisícovky pracovníků.

Firma chystá pobočku v Praze

Zakladatelem Skypicker je Oliver Dlouhý, který společně s Jiřím Hlavenkou, Janem Veverkou a Ondřejem Tomkem tvoří skupinu hlavních akcionářů.

V příštím roce hodlá Skypicker pokračovat v současném růstu, rozšiřuje proto pole působnosti a kvůli nedostatku na pracovním trhu v Brně expanduje do Prahy, kde chce také rozšířit svůj tým.

Fotogalerie

„Plánujeme přijmout víc než tisícovku lidí, z nichž asi dvě stovky by měli být developeři. Hledáme jednorožce, které baví, že jsou součástí něčeho nového a úspěšného,“ vysvětluje Brešová.

V Praze bude existovat část vývoje a také zákaznická podpora, na kterou se teď chce Skypicker výrazně zaměřit, a také zpracování objednávek.

Skypicker, který využívá speciální algoritmus na zpracování a výběr zvýhodněných letenek, chce podle Brešové ještě více zapracovat na webu. „Z devadesáti procent se dosud zákazníci k nabídkám dostávali přes partnerské vyhledávače. Rádi bychom je teď dostali na své stránky přímo.“ A vylepšit by chtěli také mobilní aplikaci.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Staropramen od listopadu zdraží točené pivo. Roste cena chmele i energií

2. Čtyři tanky: Cisterna vjede zásobovacím tunelem a dostane se pod úroveň...

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v...



Najdete na iDNES.cz