Brněnský vyhledávač letenek Skypicker se přejmenoval na Kiwi.com. | foto: koláž iDNES.cz

Rozjetý český Skypicker mění název na Kiwi, za doménu dal 19 milionů

  • 10
Brněnský vyhledávač letenek Skypicker se přejmenoval na Kiwi.com. Od středy již původní adresa návštěvníky automaticky přesměrovává na novou. Pro klienty, kteří mají přes původní Skypicker zarezervované letenky se změnou značky nic nemění.

Kdo navštívil během středy český vyhledávač letenek Skypicker.com, nejspíš si všiml, že byl přesměrován na adresu Kiwi.com. Vedení firmy se totiž rozhodlo pro tzv. rebranding - tedy změnu značky, skrze kterou komunikuje se zákazníky. Změnu vysvětluje i na svém webu.

Samotná společnost, kterou kromě zakladatelů a manažerů spoluvlastní i zakladatel Centrum.cz Ondřej Tomek a společnost Touzimsky Airlines, za kterou stojí exšéf ČEZ Martin Roman, se oficiálně nadále jmenuje SkyPicker.com s.r.o. Změna jména se nedotkne již zarezervovaných letenek nebo způsobu podnikání společnosti.

Zakladatel a šéf firmy Oliver Dlouhý pro iDNES.cz změnu názvu zdůvodnil tím, že původní Skypicker už novému směřování firmy nevyhovoval. V cestovním ruchu je totiž firem s předponou „Sky“ hodně. Například i jeden z největších letenkových metasearchů Skyscanner.

„Zároveň například v jihovýchodní Asii, což je pro nás významný trh, se klientům název naší firmy složitě vysvětloval,“ dodává Dlouhý.

TIP: Získejte za nákup přes Kiwi.com část peněz zpět.

Jednoduše navštívíte Kiwi.com přes stránky VratnéPeníze.cz a ne napřímo a objednáte jako obvykle. Zpětně vám bude vyplacena odměna v podobě tzv. „vratných peněz“. Odkaz pro levnější nákupy ZDE.

O tom, jak hodně o nový název firma stála, svědčí i fakt, že doménu koupila od společnosti Future Media Architects za 800 tisíc dolarů (tedy přes 19 milionů korun), což je podle serveru DomainInvesting.com jedna z největších doménových transakcí letošního roku.

Rychle rostoucí start-up

Skypicker, nyní tedy už Kiwi, je letenkový vyhledávač, který se prostřednictvím svého algoritmu zaměřuje na složitější kombinace letů, jejichž provozovatelé, často nízkonákladové aerolinie, mezi sebou nespolupracují.

Za loňský rok Skypicker navýšil obrat o přibližně 1500 procent na 2,2 miliardy korun. Tím se zařadil mezi Student Agency a Letušku.cz, které loni utržily 3,15, respektive 2,02 miliardy (více jsme psali zde).

Měřeno měsíčním obratem je už nejspíš Skypicker - který si stále udržuje poměrně vysoké tempo růstu a pro letošek plánuje tržby okolo čtyř miliard - českou jedničkou. Na rozdíl od českých konkurentů se také Kiwi.com soustřeďuje na mezinárodní klientelu. Čeští uživatelé se starají jen asi o procento příjmů.

Firma se sídlem v Brně v současnosti zaměstnává okolo 560 lidí, do konce roku by chtěla mít zaměstnanců tisíc.