Sledované rodiny se připravují na Vánoce

aktualizováno 
-
Skutečnost že jsou Vánoce už v předsíni, se projevila v rodinách zvýšenými výdaji. Utrácely nejen za nákup dárků, ale také v potravinách za suroviny na vánoční pochoutky. I v listopadu se ukázalo, že studentské domácnosti utrácejí trochu jinak než ostatní. Mají o hodně vyšší vydání za jídlo mimo domov, i ostatní vydání měli oba studenti nadprůměrná. Martin Patera nadělil sám sobě v předstihu nový počítač. Potřebuje ho kvůli brigádě a z výplat ho bude rodičům ještě hodně dlouho splácet. Přes dva tisíce korun student utratil za dopravu - mohou za to pravidelné cesty mezi Brnem a Prahou, v listopadu rozšířené ještě o návštěvu Berlína. Královi měli jen jedno mimořádné vydání, neradi nechávají placení na poslední chvíli, a povinné ručení proto zaplatili už v prvních listopadových dnech. V předposledním měsíci roku to Sobotkovi roztočili, utratili víc, než vydělali, a tak přišly na řadu finanční rezervy ze šuplíku. Museli do něj sáhnout zejména kvůli nákupu oděvů. O téměř čtyřtisícová vydání za oblečení se Šárka Sobotková podělila se synem Dušanem rovným dílem - Dušan dostal novou zimní bundu a rolák, Šárka si koupila kabelku a pyžamo.

Přehled rodinných výdajů listopad 1999 (Kč)

Výdaje Královi Sobotkovi Jersáková Patera
Jídlo doma 2289 5120 1513 546
Jídlo mimo 478 892 1332
Alkohol+tabák 264 490 295
Odívání 3990
Obuv
Bydlení 2800 2593 1700 1500
Provoz domácnosti 193 665 58
Škola 272 25
Kultura+sport 278 330 445 290
Doprava+spoje 402 910 96 2092
Auto 2956 180 827
Léky+zdravotnictví 291 946 138
Ostatní 338 466 1866 31521
Výdaje celkem 9811 15 285 7830 38 481

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Pražský radní Dolínek míří do vesmíru, chce založit „českou NASA“

Petr Dolínek

Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek, známý především kontroverzním rozhodnutím o zboření Libeňského mostu, míří výš....

Elektrokoloběžek v Praze možná přibude, magistrát jedná s další firmou

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách (12. října 2018)

V Praze chce sdílené elektrické koloběžky provozovat kromě americké společnosti Lime i další firma. Ve čtvrtek to...

Zmrzlina nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama potravinářské firmy Frujo na značku Toje využívá jazykový sexismus,...

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...



Najdete na iDNES.cz