Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Velký třesk na slevovém trhu. Slevomat míří do rukou Britů

  15:57aktualizováno  15:57
Největší tuzemský slevový portál Slevomat.cz míří do rukou britské skupiny Secret Escapes. O portál s miliardovými tržbami se od března přetahovalo přes deset zájemců. Cenu transakce zúčastněné strany tají. Podle odhadů z trhu může dosahovat zhruba 1,5 miliardy korun.
Ředitelka Slevomatu.cz Marie Chytilová.

Ředitelka Slevomatu.cz Marie Chytilová. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Prodej prvního a největšího slevového portálu v Česku potvrdil iDNES.cz Pavel Vopařil. Ten v obchodu zastupoval tuzemské akcionáře, tedy společnosti Miton, Enern a In-Bridge.

„Mohu potvrdit prodej slevového portálu společnosti Secret Escapes,“ uvedl Vopařil s tím, že došlo k vypořádání celého podílu. Novým majitelem je strategický investor z Velké Británie, který nemá k tomuto byznysu daleko. Jde o jednoho z největších on-line prodejců luxusních dovolených, který se zformoval v roce 2011. Dnes nadnárodní skupina, nabízející slevy v luxusních hotelech od Asie po Severní Ameriku, působí ve 21 zemích. Z významných investorů ji podporují například Google Ventures či Index Ventures.

Slevomat má posloužit k posílení expanze britské firmy na středoevropských trzích. „Od loňského roku, kdy jsme ve střední Evropě uvedli svou značku Travelist, jsme věděli, že tu existuje obrovský potenciál pro podnikání v oblasti cestování. Akvizice Slevomatu nám pomůže urychlit růst v regionu,“ říká Alex Saint, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Secret Escapes.

Součástí prodeje se stává i slovenská verze Zlavomat.sk a český agregátor Skrz.cz.

Slevový boom

Slevomat ukázal mezeru na trhu, což nezůstalo bez povšimnutí. Hned v prosinci 2010 vznikl podobný portál Vykupto.cz. Trh se slevovými portály začal rychle bobtnat.

Do roku 2011 v Česku vzniklo přes 300 slevových portálů. Zlatá éra ale netrvala dlouho. Tolik prostoru pro konkurenci nebylo a některé začaly krachovat. Trh se částečně vyčistil.

Mezi největší portály patří i Hyperslevy.cz, nebo Klido.cz (dříve Pepa.cz).

O Slevomat byl obrovský zájem. Od března, kdy se o prodeji začalo jednat, se do námluv zapojilo více než deset uchazečů z České republiky i ze zahraničí. Podle zdroje iDNES.cz ve finálovém boji o portál přihazovali také investiční skupina Penta a německý mediální dům Bauer Media, který loňskou akvizicí většinového podílu v holdingu NetBrokers získal konkurenční portál Zapakatel.cz a také ePojisteni.cz, které bylo hlavním sponzorem fotbalové ligy.

„Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem. Stejně tak nový vlastník ocenil i výborné vedení Zľavomatu a Skrz a počítá s ním i v budoucnu. Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost,“ říká Tomáš Matějček, zakládající partner investiční skupiny Miton.

Úterní prodej je největším obchodem na českém internetu. Slevomat od roku 2010 dává směr českému trhu slevových portálů, zakladatel Tomáš Čupr se inspiroval v zámoří u amerického slevového kolosu Groupon. Po vzniku Slevomatu nastal v tuzemsku boom slevových portálů. Vznikly jich stovky, některé ale už zkrachovaly a odborníci stále čekají, že se trh vyčistí.

Portál má dnes přes 1,3 milionů registrovaných zákazníků, kteří prostřednictvím něho nakupují a nabízejí zlevněné zboží i služby po celé České republice. Začínal prodejem pobytů, sortiment se postupně rozšiřoval a dnes nabízí i spotřební zboží módu nebo vybavení pro domácnost.

„Slevomat na českém trhu funguje dlouhodobě jako úspěšná a výdělečná e-commerce společnost. Byla vedena českým managementem a majitelé byli čeští investoři. Dá se říct, že to byla jedna z posledních e-commerce společností, kterou měli v rukou čeští majitelé i původní zakladatelé. O Slevomat byl velký zájem již dlouhou dobu, proto současný prodej není žádným překvapením,“ komentoval situaci výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

„Jde o mimořádný úspěch českého subjektu, který dokázal vytvořit a ovládnout trh v tomto segmentu,“ komentoval to Tomáš Fikar, spoluzakladatel konzultační společnosti Acomware, která se specializuje na online ekonomiku. „Pro minulé vlastníky je to logicky krok, Slevomat už zkrátka přerostl jejich primární pole působnosti a nový vlastník má dostatek zkušenosti v byznysu, který bude čím dál více orientovat na cestování. Svoji zkušeností, pozicí a zázemím bude schopen čelit globálním hráčům typu Booking.com nebo Airbnb.com, kteří do tohoto segmentu z různých stran vstupují.“

Problémy slevových portálů


2013 Hypersleva.cz - Stovky poškozených klientů a dluhy cca 1,5 milionu korun zůstaly po třicátém největším portálu na trhu. Konkurz na sebe podal sám.

2016 Kouzelný děda - Portál skončil v platební neschopnosti. Nehradil dodavatelům, prodával pobyty v uzavřeném hotelu i pobyty od cestřovní agentury s nejasným provozovatelem. Případ šetří policie.

NákupvAkci.cz - Třetí slevový portál skončil kvůli dluhům, na trhu měl téměř desetiprocentní podíl. Kriminalisté jeho praktiky začali vyšetřovat kvůli podvodům.

2017 Pepa.cz - Portál neskončil, ale značku ovládl v mocenském boji jeden z akcionářů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Zbraně do Egypta i Saúdům. Česko kritizují za vývoz do nestabilních zemí

Česko vyváží zbraně do nestabilních oblastí a autoritářských zemí, jako jsou Egypt a Saúdská Arábie. Podle mezinárodní organizace Social Watch tím přispívá k...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Evropě je přes 12 tisíc TV kanálů. Diváci se přesouvají na internet

Trh s digitálním video obsahem se čím dál víc tříští. V Evropě je už přes 12 tisíc služeb, které suplují klasické televizní vysílání nebo mu konkurují. To je...  celý článek

Marian Jurečka, ministr zemědělství, byl hostem pořadu iDNES.cz Rozstřel. (21....
Kolem másla vznikla panika, obchodníci toho využívají, tvrdí Jurečka

Tržní cena másla v Česku byla v srpnu 35 korun, řetězce je nyní nabízejí za 65 korun i více. „Marže je u obchodníků, nikoli producentů,“ řekl ministr...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.