Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Slevomat utlumí svou privátní značku. Přestala vynášet

  18:23aktualizováno  18:23
Největší portál s hromadnými slevami Slevomat utlumí svou privátní značku Markus Pedriksen. Nábytek, kosmetiku a domácí potřeby s nálepkou luxusu za výhodnou cenu si nechal vyrábět i v Číně a Turecku. Značka už není tak zisková jako dříve, tvrdí firma.

Slevomat utlumí svou privátní značku Markus Pedriksen. Nábytek vyrábí firmy z Číny a Turecka. | foto: Slevomat.cz

„Momentálně značka končí. Není segment, ve kterém bychom teď viděli podobnou příležitost jako před dvěma lety,“ vysvětluje Zdeněk Linc z marketingového oddělení Slevomatu. Poslední nábytek a další zboží, které označuje jako luxusní, nyní doprodává i za třetinu ceny a se ztrátou.

Ochrannou známku Markus Pedriksen si internetový prodejce zaregistroval v roce 2013. Pod stejným jménem firma založila webovou stránku, na té však nejsou žádné informace například o původu zboží, možnostech reklamace a chybí i jakékoliv kontakty.

Právě tato tajemnost Slevomatu vyvolala na internetu spekulace, zda nejde o podvod. Značka je obdobou privátních značek obchodních řetězců jako Tesco Value nebo Basic v Albertu, které si nechávají vyrábět na zakázku levné potraviny. Slevové portály však ze své podstaty prodávají zboží jen ve slevách a je proto na místě otázka, z čeho je tedy odvozují u výrobků na zakázku.

Slevomat podobné spekulace odmítá. „Je to transparentní a právně čisté. Maloobchodní ceny, ze kterých se odvíjejí slevy, stanovuje společnost SG Logistics, stoprocentně vlastněná Slevomatem,“ vysvětluje Zdeněk Linc. SG Logistics zboží prodávala například obchodům Mall.cz nebo Bonami.cz.

Podle České obchodní inspekce nic nebrání tomu, aby slevové portály prodávaly zboží privátních značek ve slevách. A klamání spotřebitele se v takovém případě podle mluvčího Jiřího Fröhlicha dá jen velmi těžko dokázat. „Muselo by být prokazatelné, že za cenu bez této slevy se nikdy nikde neprodávalo,“ říká.

Slevomat nevylučuje, že se ke značce Markus Pedriksen v budoucnu vrátí. Podle Tomáše Holého z portálu se toto zboží dva roky velice dobře prodávalo, v poslední době však marže ve vybraných segmentech klesly a už se to nevyplatí. Slevomat se v posledních letech začal vedle pobytů a služeb více zaměřovat na prodej zboží, které má však menší podíl na tržbách.

Pro svou značku Markus Pedriksen má Slevomat různé výrobce. „Měli jsme i evropského výrobce. Pokud jde o nábytek s certifikátem FSC, jsou výrobci z Číny a Turecka, přičemž měli jsme u výrobce člověka, který byl zodpovědný za kvalitu výrobků,“ uvedl Holý.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nejžádanější benefit: pružná pracovní doba. Osvícené firmy na to slyší

Lidí bez práce je rekordně málo a zkrácené a flexibilní úvazky patří k nejžádanějším benefitům. Lidé si chtějí lépe řídit práci tak, aby jim ladila s rodinným...  celý článek

Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh roku 2016...
Rodí se další podnikatelský příběh. Pomozte nám ho najít

Součástí soutěže EY Podnikatel roku bude i v novém ročníku cena pro nejlepší podnikatelský příběh, o které rozhodují čtenáři iDNES.cz a MF DNES. Nominovat...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Obchody mimo rámec zákona. Stát toleruje netransparentní společnosti

Stát obchoduje s firmami, které nedodržují zákony, uvedla v pondělí poradenská společnost Bisnode. Povinností zadavatelů zakázek je uzavírat smlouvy pouze s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.