Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Slevoweby se trumfují novinkami, aby urvaly zákazníky. Byty zlevní o polovinu, zájezdy o 80 %

  • 100
Servery hromadného nakupování jsou v adrenalinové fázi svého podnikání. Chuť lidí nakupovat roste, zároveň ale přibývá rivalů, kteří chtějí na tomto apetitu vydělat. Servery tak přicházejí s novinkami, aby se odlišily od konkurentů. Vytahují byty a pozemky až s 50procentní slevou, okamžité nákupy či samoobslužné platformy.

"Trh s realitami prochází v Česku velkou krizí. Developeři, realitky a majitelé pozemků se nám ozývají čím dál tím častěji s tím, že to raději prodají se slevou 40 až 50 procent, než aby to neprodali vůbec," říká obchodní ředitelka slevového serveru Zapakatel.cz Klára Bitvarová.

Za dva týdny by se tak v nabídce portálu měly objevit první nové byty až s poloviční slevou ve východních Čechách a pozemky směrem od Prahy k Liberci. "Domlouváme i byty ve středních Čechách a také rodinné domy na Moravě," uvedla Bitvarová.

Letadlem do Řecka na týden za 6 tisíc Kč

Další novinkou, kterou server spustí už příští týden, je samostatná podsekce věnovaná zájezdům. Ty totiž vedle jídla a zkrášlujících procedur patří k nejoblíbenějším položkám, které si lidé kupují.

Zájezdy do Německa či Rakouska tak budou moci lidé pořídit až s 80procentní slevou. Výrazně dokáže jít dolů s cenami také Slovensko, Chorvatsko a Řecko. "V případě Řecka budou moci lidé už za zhruba 6 tisíc korun odletět do hotelu s polopenzí," popisuje Bitvarová.

Zejména starší lidé ocení, že si od půlky března budou moci v pasáži Lucerny zaplatit zlevněné zboží a služby v hotovosti. Řadě z nich totiž dělá platba přes internet potíže a nemohou tak internetové nabídky využívat. "V zákaznickém centru  si budou moci lidé nakoupit i nevyužité vouchery, vyzvednout nakoupení zboží či reklamovat věci, se kterými nebyli spokojeni," řekl Tomáš Carba, zakladatel Zapakatel.cz.

Už od dnešního dne budou moci lidé na serveru koupit zlevněné nabídky přes mobil "online" přímo v terénu. Nebudou tak muset čekat několik dnů, než voucher zaplatí a dostanou. "Vždycky mě štvalo, že slevu nejde uplatnit hned. Nyní bude možné, že kluk pojede tramvají, uvidí nabídku na dobré jídlo, koupí ho, zavolá přítelkyni, a když dojede do stanice, bude tam na něj jeho slečna čekat a mohou společně vyrazit na romantickou večeři," popisuje princip "on-line" nakupování Carba.

Samoobslužné slevy

Také jednička na trhu Slevomat.cz spustí příští týden novinku. Zavede nové platformy pro firmy a zákazníky. Lidé si zase budou moci na nové platformě nastavit osobní profil, který jim vytáhne nabídky podle jejich preferencí či bydliště.

Firmy si pak budou moci samy zadávat nabídky a oslovovat nové zákazníky. Na rozdíl od základní platformy, na které firmy nabízejí minimálně padesátiprocentní slevy, budou podnikatelé moci na novém "tržišti" nabídnout "jen" dvacetiprocentní zvýhodnění.

 "Novou službou chceme nabídnout firmám alternativu ke katalogovým zápisům, které jsou populární metodou propagace malých a středních podniků," říká zakladatel a spolumajitel serveru Tomáš Čupr s tím, že zatím projevily zájem inzerovat touto formou své zboží a služby dva tisíce firem například z řad řemeslníků, ale i kamenných obchodů.

Boj o zákazníky propuká naplno

Útraty lidí na všech slevových webech podle Čupra loni dosáhly objemu mezi 300 až 400 milionů korun. Zakladatel konkurenčního webu Carba tipuje podobné číslo zhruba 350 milionů korun.

Tato částka je tak velká, že se provozovatelům slevowebů rozehřívá krev v boji o to, kdo z ní urve největší podíl. Není divu, loni v dubnu se na trhu objevily první tři slevové portály, nyní jich o zákazníky bojují téměř dvě stovky.  

Čupr začínající válku připouští. Nabídku samoobslužného portálu oznámil pouhé čtyři dny před tím, než má koncept levného nakupování spustit Seznam.cz. "Ano, je to boj proti klasickým serverům hromadného nakupování, tudíž i proti serveru Seznamu, ale protože nevíme, jak konkrétně tento produktově vypadá, ještě nebyl spuštěn, soustředíme se na to, nabídnout alternativu, lepší produkt našim zákazníkům," řekl Čupr.

Že si slevové portály "jdou po krku" nastiňuje i fakt, že Slevomat.cz svolal svou tiskovou konferenci narychlo poté, co ji oznámil Zapakatel.cz. Její začátek nastavil dvě hodiny před konkurenčním webem.