Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slogany o pracím prášku se vyvíjely ruku v ruce s technologií

aktualizováno 
Spotřební průmyslové zboží se bez masivní reklamy neprodá. Ta musí zákazníkům vsugerovat, že výrobek je lepší než konkurence. Už sedmdesát let se o to snaží mezinárodní firma Henkel, která vyrábí kromě jiného i prací prášky. V poslední době utkvěly v povědomí lidí slogany o modré či zelené síle Palmexu. V zahraničí se podobné věty používají u stejných prášků pod jinými místními názvy. "Síla v našich produktech vždycky byla, ale bez reklamy by ji nikdo neviděl," říká tuzemský technolog firmy Robert Klos. Firma proto úderné slovo "síla" rozvíjí stále silnějšími přívlastky. Nejdříve to byla jen nová síla, potom zelená či modrá a zatím posledním trumfem je extra bioaktivní. "Vždy, když jsme udělali technologický krok kupředu, tak jsem změnili slogan," uvádí technolog. Tím se nepřímo obhajuje před názory, že jeho reklama není korektní. Vyjádřil ho Pavel Vaniš v internetové diskusi o reklamě: "Nejde o to, vyrobit něco dobrého, ale vyrobit cokoliv a vnutit to zákazníkům. Jinými slovy stačí zelenou sílu nahradit bioaktivní." Zajímavě zní i vysvětlení, proč Henkel, který vyrábí výhradně besfosfátové prací prášky, nesází v reklamě na ochranu přírody. "V západní Evropě přestali lidé věřit na spojení zelená = ekologie. Mnohé firmy totiž zneužívaly ekologických symbolů, aniž pro přírodu opravdu něco dělaly," vysvětluje Robert Klos. Podle jeho slov je tedy zelená síla totéž jako modrá síla a název mají pouze podle barevného nádechu prášku v krabici. Nutno dodat, že modrá je v obchodě vždy barvou luxusu a čistoty, ale zároveň se používá k zdánlivému ochlazení v místech, kde bývá horko. Zelená se pojí téměř výhradně s prodejem květin, ovoce a zeleniny.

Jak šel čas

30. léta do mýdlových prášků se přidává změkčovadlo k lepšímu odstraňování nečistot

60. léta slogan: NOVÁ SÍLA prací prášky jsou obohaceny o bělicí přísady, optické zjasňovače, parfémy a další speciální látky

polovina 90. let slogan: ZELENÁ nebo MODRÁ SÍLA není potřeba předepírat a prát při vysokých teplotách

konec 90. let slogan: BIOAKTIVNÍ SÍLA prášky obsahují enzym na odstraňování biologických nečistot

rok 2000 slogan: EXTRA BIOAKTIVNÍ SÍLA v pracím prostředku jsou čtyři specializované druhy enzymů

ZDROJ: HENKEL a TEST DNES


Autor:


Témata: Test iDNES.cz, Henkel


Hlavní zprávy

Další z rubriky

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

ilsutrační snímek
Bude to nový hit? Ve Španělsku vypěstovali nízkotučné avokádo

Avokádo je řadou expertů na jídlo považováno za superpotravinu vzhledem k vysokému obsahu vitamínů a minerálů, některým mohl vadit jen vysoký obsah tuku. Ovšem...  celý článek

(ilustrační snímek)
Cena vajec prudce roste, protože slepic je málo kvůli aféře s fipronilem

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého statistického úřadu nyní jedno stojí 3,6 koruny, na začátku roku bylo o dvacetník levnější. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.