Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenské obchody už nabízejí vánoční cukrovinky

  10:00aktualizováno  10:00
Do slovenských obchodů vtrhly Vánoce. Čtvrt roku před největšími svátky se už prodávají tradiční cukrovinky a jiné potraviny spojené s prosincovými dny volna. Část obchodů vánoční nabídku odstartovala dříve než jindy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Faltus

V dalších týdnech postupně přibudou dekorace, dárkové balíčky, hračky či vánoční stromky, říkají obchodníci.

"Vánoční zboží jsme začali prodávat už tento týden - jedná se o pravidelnou akci na částečný sortiment vánočních a sezónních cukrovinek," poznamenal vedoucí marketingu obchodního řetězce Kaufland Martin Gärtner.

Dodal, že významná část spotřebitelů se ráda vyhne předvánočnímu shonu v obchodech a dává přednost předzásobení v dostatečném předstihu.

Řetězec Ahold, který na Slovensku provozuje prodejny Hypernova a Albert, spustí prodej vánočního zboží počátkem října. Jako první do regálů plánuje nasadit cukrovinky.

"Koncem října se objeví na pultech vánoční balíčky, postupně se přidají hračky, dekorace a ostatní vánoční sortiment," doplnila mluvčí společnosti Ahold Retail Slovakia Diana Chovancová Stanková.

Tradičně i letos plánuje v několika etapách prezentovat Vánoce svým zákazníkům největší obchodní řetězec na Slovensku Tesco.

"Nejdříve přicházíme s vánočními dekoracemi stromky, aby měli zákazníci dostatek času na přípravu," vysvětlila mluvčí firmy Tesco Stores SR Oľga Hrnčiarová.

Krize možná přibrzdí předvánoční nákupy

Výdaje mnohých Slováků spojené s prosincovými svátky bude letos zřejmě limitovat negativní vliv světové hospodářské krize, kvůli které v uplynulých měsících přišly o práci desítky tisíc lidí.

"Bude se nakupovat víc s rozvahou," řekl analytik agentury pro průzkum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Domácnosti se podle něj pravděpodobně víc zaměří na to, aby si zabezpečily hlavně potravinářský sortiment.

Tržby slovenských maloobchodů letos kvůli krizi zaostávají za loňským rokem, v červenci meziročně klesly o víc než 11 procent. Drahovský nedokázal odhadnout, do jaké míry může krize zasáhnout objem vánočních nákupů. "Jestli budou tržby obchodníků na úrovni roku 2008, tak budou všichni spokojeni," míní analytik.

Podle Hrnčiarové spotřebitelé v čase krize zatlačili na prodejce tím, že jsou náročnější a za méně peněz chtějí kvalitnější a širší výběr.

"Obchodníci se budou orientovat na kvalitní zboží, hlavně ve městech a v obchodních centrech," předpokládá Drahovský. Vánoční nabídku se však prodejci zužovat nechystají.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.