Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Slovenský Ježíšek kupuje ve Vídni za „rozprávkové ceny“

  10:16aktualizováno  10:16
Davy Slováků se v předvánočním čase sjíždějí do vídeňského nákupního komplexu Shopping City Süd. V jednom z největších nákupních center v Evropě tak ani v předvánočním hlaholu není slovenština k přeslechnutí. Zákazníci si nejčastěji pochvalují "bohovský výber" nebo "rozprávkové ceny".
Manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky. Ilustrační foto

Manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky. Ilustrační foto | foto: MF DNES

Slováci patří mezi nejvěrnější zákazníky; pro mnohé obyvatele Bratislavy je návštěva Shopping City Süd alespoň jednou za půl roku životní nutností. „Slováci rozhodně patří mezi nejlepší a nejstálejší zákazníky. Kupují i několik párů bot najednou,“ potvrzuje prodavačka v prodejně obuvi Reno ve druhém podlaží hlavní budovy SCS, i když přiznává, že „mezi slovanskými hatmatilkami“ příliš nerozlišuje.

Ve srovnání se slovenskými nákupními středisky nacházejí Slováci v SCS mnohem větší výběr a vzhledem k rekordnímu posílení slovenské měny vůči euru (na necelých 35 korun za euro) a rozsáhlým slevám i poměrnou láci. V SCS si denně stovky Slováků najdou čas i na posezení v některé z více než 40 restaurací, kaváren a barů. „Je to dohromady s kávou, obědem a malým výletem,“ pochvaluje si jedna ze slovenských nakupujících.

Slováci se v oblíbeném nákupním centru Vídeňanů dají rozpoznat snadno. Kdyby šlo vsadit na to, že uřícený třicátník v doprovodu pohledné a vymóděné partnerky, obtěžkaný dvěma nafouklými igelitkami v každé ruce, je Slovák, dalo by se tím vydělat na slušný nákup.

„Když jsou tu nějaké akce, je to tu výhodnější než v Bratislavě a je tu větší výběr. Jezdíme sem tak jednou za tři měsíce,“ potvrzuje jedna z pohledných bratislavských plavovlásek, jíž „Laco“ zrovna koupil kozačky.

Třicátníci nakupují kromě módy šperky a sportovní potřeby, manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky pro děti. „Nakupujeme, co potřebujeme - bundy a nějaké rukavice,“ prozradil v pár až z Nitry, když se ještě v sobotu před zavíračkou poohlížel po „čižmách“. „Nakoupili jsme boty, džíny, kabelku a dětem nějaké věci na Vánoce,“ nevybočovala z řady ani další žena z Bratislavy.

Všichni Slováci svorně oceňují obrovský výběr snad všech druhů zboží pod jednou střechou, což vychází vstříc jejich hlavnímu proklamovanému cíli - udělat velký nákup, často za 1000 eur (27 700 korun, 35 000 korun slovenských) a více, a vyřídit tak najednou předvánoční povinnosti.

Autoři: ,



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Vyděšená mrkev nabádá děti k pití alkoholu. Britové zatrhli reklamu Aldi

Mrkev Kevin v reklamě Aldi má děsivé vize. Vidí duchy. Podle regulátora ale...

Z britských obrazovek musela zmizet reklama s roztomilou animovanou mrkví jménem Kevin. Zelenina, která se úspěšně...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Kdo dřív přijde, ten pracuje. Sdílené kanceláře budoucnosti patří všem

Coworkingové centrum Paralelní Polis v Praze

Sdílené kanceláře táhnou. Do půl roku se rozrostou o čtvrtinu, a to nejen v Praze. Zájem o pracovní místa v...

Najdete na iDNES.cz