Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenský Ježíšek kupuje ve Vídni za „rozprávkové ceny“

  10:16aktualizováno  10:16
Davy Slováků se v předvánočním čase sjíždějí do vídeňského nákupního komplexu Shopping City Süd. V jednom z největších nákupních center v Evropě tak ani v předvánočním hlaholu není slovenština k přeslechnutí. Zákazníci si nejčastěji pochvalují "bohovský výber" nebo "rozprávkové ceny".
Manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky. Ilustrační foto

Manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky. Ilustrační foto | foto: MF DNES

Slováci patří mezi nejvěrnější zákazníky; pro mnohé obyvatele Bratislavy je návštěva Shopping City Süd alespoň jednou za půl roku životní nutností. „Slováci rozhodně patří mezi nejlepší a nejstálejší zákazníky. Kupují i několik párů bot najednou,“ potvrzuje prodavačka v prodejně obuvi Reno ve druhém podlaží hlavní budovy SCS, i když přiznává, že „mezi slovanskými hatmatilkami“ příliš nerozlišuje.

Ve srovnání se slovenskými nákupními středisky nacházejí Slováci v SCS mnohem větší výběr a vzhledem k rekordnímu posílení slovenské měny vůči euru (na necelých 35 korun za euro) a rozsáhlým slevám i poměrnou láci. V SCS si denně stovky Slováků najdou čas i na posezení v některé z více než 40 restaurací, kaváren a barů. „Je to dohromady s kávou, obědem a malým výletem,“ pochvaluje si jedna ze slovenských nakupujících.

Slováci se v oblíbeném nákupním centru Vídeňanů dají rozpoznat snadno. Kdyby šlo vsadit na to, že uřícený třicátník v doprovodu pohledné a vymóděné partnerky, obtěžkaný dvěma nafouklými igelitkami v každé ruce, je Slovák, dalo by se tím vydělat na slušný nákup.

„Když jsou tu nějaké akce, je to tu výhodnější než v Bratislavě a je tu větší výběr. Jezdíme sem tak jednou za tři měsíce,“ potvrzuje jedna z pohledných bratislavských plavovlásek, jíž „Laco“ zrovna koupil kozačky.

Třicátníci nakupují kromě módy šperky a sportovní potřeby, manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky pro děti. „Nakupujeme, co potřebujeme - bundy a nějaké rukavice,“ prozradil v pár až z Nitry, když se ještě v sobotu před zavíračkou poohlížel po „čižmách“. „Nakoupili jsme boty, džíny, kabelku a dětem nějaké věci na Vánoce,“ nevybočovala z řady ani další žena z Bratislavy.

Všichni Slováci svorně oceňují obrovský výběr snad všech druhů zboží pod jednou střechou, což vychází vstříc jejich hlavnímu proklamovanému cíli - udělat velký nákup, často za 1000 eur (27 700 korun, 35 000 korun slovenských) a více, a vyřídit tak najednou předvánoční povinnosti.

Autoři: ,


Nejčtenější

Zoot řeší množství vráceného zboží, čeká ho boj se Zalandem

Prodejna e-shoopu Zoot v Praze.

Nakupovat oblečení a boty po internetu není zatím pro většinu Čechů obvyklé. Na tomto poli se přitom právě rozhořel boj...

Mladík šel do práce 22 kilometrů pěšky. Šéf mu za oddanost daroval auto

Americký student Walter Carr byl z nečekaného daru dojatý.

Walter Carr, osmnáctiletý nováček ve stěhovací firmě Bellhops, měl svou první práci odvést v domě v americkém Pelhamu....



Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru, mezery se neosvědčily

Čokoláda Toblerone

Tradiční švýcarská čokoláda Toblerone se vrátí ke svému původnímu tvaru. Její americký majitel předloni zvětšil mezery...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Svatby jako řemen. Svatební agentury mají čím dál víc práce

Svatba pořádaná společností White Agency

Kdo tvrdí, že manželství není v módě, neví, o čem mluví. Jen loni bylo podle Českého statistického úřadu uzavřeno téměř...

Sklárna ve slovácké Květné kvůli ruskému trhu propustí desítky lidí

Den otevřených dveří ve sklárně v Květné na Uherskohradišťsku (21. 7. 2018)

Sklárna v Květné na Uherskohradišťsku propustí v nejbližších týdnech desítky zaměstnanců. Nemá totiž dost zakázek na...

Německým pivovarům docházejí lahve. Lidé jich do obchodů vracejí málo

Ilustrační snímek

Pivovary jsou uprostřed hlavní sezóny, část producentů v Německu však řeší kapacitní problémy. Nemají totiž dostatek...

Najdete na iDNES.cz