Sektoru se také podařilo udržet přebytek v zahraničním obchodě, přičemž na vývozu se podílel více než čtvrtinou.
Prodej osobních automobilů u našich východních sousedů ale loni klesl ze 70 tisíc na 65 312 kusů.
Zatím jediným výrobcem na Slovensku je Volkswagen, v roce 2006 přibyde továrna francouzského PSA Peugeot Citroën v Trnavě. Měla by vyrábět až 300 tisíc aut ročně. VÍCE O INVESTICI ZDE.
VW nestíhá luxusní touaregy
Slovenská továrna Volkswagenu si zatím na nedostatek práce nemůže stěžovat. Například výrobu luxusního terénního vozu Touareg naopak nestíhá. Loni jich vyrobila přes 5 tisíc, letos už 2200 kusů.
"Zatím je o vozidlo velký zájem, spíše máme problém plnit požadavky zákazníků," uvedl šéf závodu Jozef Uhrík. Touareg se pro letošek stane hlavním modelem, jeho produkce má stále růst.
Mimo něj se vyrábějí v Bratislavě také malé vozy Polo, větší Golf a Bora. Ze španělské koncernové automobilky Seat se letos na Slovensko přesunula desetina produkce modelu Ibiza, což představuje roční produkci dvacet tisíc vozů.