"Důvodem je úspora nákladů," vysvětlila mluvčí Vlaďka Dufková. S výjimkou Nantes a Nice jde o dvě linky, na kterých probíhá několik měsíců cenová válka. Velká konkurence a přebytečná kapacita tlačí ceny letenek do silně neziskových cen pro dopravce. Na všech ostatních linkách zůstává občerstvení dál v ceně.
SmartWings se profilují jako nízkonákladový dopravce, na rozdíl od jiných ale neměly dosud zpoplatněné některé služby. Zadarmo je například přeprava odbaveného zavazadla, stejně tak se platí u drtivé většiny nízkonákladových dopravců za jídlo a pití.
Na rozdíl od jiných dopravců SmartWings na občerstvení na palubě příliš nevydělávají: třetinka plzeňského piva přijde na dvě eura, stejně velký objem Coca-Coly na euro, bageta na tři eura. Jen pro srovnání: stejný objem piva vyjde u easyJetu na 4,50 eura.
Palubní občerstvení se stalo za poslední desetiletí symbolem úspor nákladů aerolinek. I klasické aerolinky výrazně za poslední dobu zmenšily zejména v USA a Evropě nabídku občerstvení zdarma, u některých linek po Evropě nedostanete už často také nic zdarma.