Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šmejdi z předváděcích akcí mají nový fígl. Zboží prodávají v sídle firmy

  11:24aktualizováno  11:24
V poslední době roste počet případů, kdy pořadatelé předváděcích akcí lákají k nákupům přímo v sídle své firmy. U těchto nákupů ovšem není možné bezdůvodně odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Před stále častější praxí varuje Česká obchodní inspekce.

Z dokumentu Šmejdi | foto: Aerofilms

Česká obchodní inspekce (ČOI) v posledních týdnech zaznamenala mimořádný nárůst počtu stížností od zákazníků, které se týkají právě těchto případů. Mnozí spotřebitelé podle inspekce navíc nemají ani doklad o koupi. Ten má prodávající povinnost vystavit při klasickém prodeji na vyžádání spotřebitele.

Vstup na tyto akce pořádané v sídle společnosti je však výhradně na pozvánku. Nejčastěji organizátoři zvou návštěvníky důchodového věku a ty, kteří se již v minulosti předváděcích akcí zúčastnili.

„Většinou bývá nabízeno zboží jako na klasických předváděcích akcích, ale spotřebitelé si musí uvědomit, že zde nevzniká právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, protože zboží kupují přímo v sídle společnosti, tedy nikoli‚ mimo prostory obvyklé k podnikání‘,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Domoci se svých peněz zpět je pak podle něj velmi těžké, speciálně v případě, kdy si kupující ani nevyžádali doklad o koupi.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

ilsutrační snímek
Bude to nový hit? Ve Španělsku vypěstovali nízkotučné avokádo

Avokádo je řadou expertů na jídlo považováno za superpotravinu vzhledem k vysokému obsahu vitamínů a minerálů, některým mohl vadit jen vysoký obsah tuku. Ovšem...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.