Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smlouvu musí cestovka dodržet

  11:00aktualizováno  11:00
Vrátila jsem se z dovolené v Egyptě, kde se mi nedostalo propagovaných služeb. Ve smlouvě bylo chybně uvedeno stravování all inclusive, v katalogu, který byl dostupný pouze na internetových stránkách, byly inzerovány další informace o hotelu, které, jak se nakonec ukázalo, nebyly pravdivé. Chtěla bych uplatnit reklamaci. Co mám dělat? Eva Hlaváčová, Brno

§ 852i občanského zákoníku

Nedávno byl do občanského zákoníku zařazen nový typ smlouvy - takzvaná cestovní smlouva. Díky této nové úpravě máte poměrně významné možnosti domáhat se nápravy vůči cestovní kanceláři. Pro váš případ je zásadní jedna skutečnost: cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za porušení závazku, a to bez ohledu na to, zda měla závazky splnit přímo ona sama nebo to měl v rámci zájezdu učinit jiný dodavatel služeb. Jinými slovy - cestovní kancelář je zodpovědná za splnění veškerých povinností, které jí stanoví zákon nebo které byly sjednány v cestovní smlouvě. A z toho je možné vycházet. Jako první krok byste tedy měli nedodržené služby reklamovat.

Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu. Je ideální, aby měla písemnou podobu. V případě soudního sporu by to byl důležitý dokument, jenž by prokazoval, že jste opravdu u dané cestovní kanceláře nesplněné služby reklamovali. Pokud jste zakoupili zájezd u jiné cestovní kanceláře či agentury než u té, která zájezd pořádala, stačí se s reklamací obrátit na ni. Cestovní kancelář porušila ustanovení o povinných náležitostech cestovní smlouvy. Občanský zákoník totiž určuje, jaké náležitosti musí cestovní smlouva povinně obsahovat. Mimo jiné jsou to informace o poloze ubytovacího objektu, jeho kategorii, stupni vybavenosti a hlavních charakteristických znacích ubytování. Je-li součástí zájezdu i stravování, pak také jeho způsob a rozsah.

Protože však cestovka svoje sliby nedodržela, měla by vám tedy uhradit skutečnou škodu. Určení výše škody jistě nebude jednoduché. Ve vašem případě však do ní bude možno zařadit veškeré náklady na stravování, které jste museli vynaložit, ačkoliv smlouva garantovala all inclusive.

Rubriku připravuje redakce ve spolupráci s občanským sdružením pro rozvoj právní kultury Ars aequi et boni (www.atelierprav.cz)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.