Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máme pro vás práci, přijďte. Firmy začaly rozesílat nabídky esemeskou

  19:11aktualizováno  19:11
Velká konkurence mezi tuzemskými zaměstnavateli nutí firmy hledat nové způsoby, jak oslovit potenciální zaměstnance. Některé podniky proto sáhly k netradiční kampani: nabídky práce začaly rozesílat prostřednictvím SMS.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Evropská komise

„Grilování a atrakce pro děti zdarma! Přijďte se podívat na montáž BMW sedaček a možná u nás najdete svoje budoucí zaměstnání.“ Tak zní ve zkratce esemeska, kterou o víkendu rozeslala prostřednictvím operátora O2 společnost Faurecia z Nýřan na Plzeňsku. Láká v ní potenciální zaměstnance na Den otevřených dveří.

Firma vyrábějící autodíly se dlouhodobě potýká s nedostatkem lidí a hledá nový způsob, jak je oslovit. „Někde už jsme vyčerpali klasické kampaně jako jsou billboardy, letáčky nebo rozhlas. Proto jsme se rozhodli pro SMS kampaň. Děláme ji poprvé, takže zatím nevíme, jak moc je efektivní,“ řekla iDNES.cz manažerka komunikace a náboru Faurecie Lenka Hauptmanová.

Společnost v Česku zaměstnává pět tisíc lidí v sedmi závodech a nyní hledá hlavně kmenové zaměstnance, protože ti agenturní nejsou podle Hauptmanové vždycky spolehliví.

Esemesky využívají nově firmy i personální agentury

SMS kampaně na podporu náboru nových zaměstnanců jsou podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové novinkou, kterou firmy začaly využívat poměrně nedávno. Mezi klienty operátora patří hlavně personální agentury, zaměstnavatelé však službu začínají využívat i napřímo.

Může se hodit

Sháníte nové zaměstnání? Hledejte na jobDNES.cz

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala na plnoleté vyskytující se ve zmíněné lokalitě a jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o práci,“ popsala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit esemesky na jednotlivé lokality, věk, pohlaví nebo podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s využitím údajů pro marketingové účely. „Tyto údaje o zákaznících mají všichni operátoři, ráda bych zdůraznila, že je nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě - klient zadá požadovaná kritéria, SMS však rozesíláme my,“ dodala Pecháčková s tím, že zákazník se dozví jen počet oslovených lidí, ne však jejich jména nebo telefonní čísla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.