Smutná vánoční reklama: stařík předstíral smrt, aby se sešla rodina

  20:00aktualizováno  20:00
Vánoční reklamy obvykle bývají radostné, dojemné, pohodové a kýčovité. Německý řetězec Edeka se ale rozhodl vybočit ze zažitých mantinelů a přinesl na obrazovky trochu deprese. Proti proudu jde také britský řetězec John Lewis se spotem Muž na měsíci.

Edeka je v Německu největším maloobchodním řetězcem s potravinami. Vedle desítek milionů německých zákazníků přitáhl v posledních dnech také pozornost mnoha lidí ze vzdálených koutů světa. Na sociálních sítích sbírá body jeho nejnovější reklama s koňskou dávkou smutku.

Téměř dvouminutový spot, který na síti Youtube zhlédlo za tři dny přes deset milionů lidí, rozvíjí příběh opuštěného staříka, kterému jeho dcera telefonicky oznámí, že se rodina o Vánocích opět nesejde.

Fotogalerie

Následuje několik tklivých záběrů, kdy muž vyhlíží z okna na sjíždějící se rodinu u sousedova domu, nebo jak sedí na Štědrý večer sám u prostřeného stolu.

Senior, jehož roli ztvárnil britský herec Arthur Nightingale, nakonec zareaguje na telefonát dcery poněkud svérázně. Dětem rozešle zprávy, že zemřel. Potomci se o tragédii zdrceni dozvídají v různých situacích, jeden ze synů na pracovním pobytu v Číně, druhý při službě v nemocnici.

V další scéně se všichni scházejí v otcově domě oděni v černém a v očekávání pietní chvíle. Zaskočí je však pohled na prostřený stůl s hořícími svíčkami a vzápětí také ustrojený a živý otec, který je vítá slovy: „Jak jinak jsem vás měl všechny dostat k jednomu stolu?“.

Kultovní reklamy

Podívejte se na zajímavé české reklamy moderní doby, které iDNES.cz připomněl v seriálu Kultovní reklamy.

Reklama, kterou připravila německá reklamní agentura Jung von Matt, není letos jediným vánočním kouskem podobného ražení. Populární se na internetu stal i spot britského řetězce John Lewis zvaný Muž na měsíci. Reklamu, která rovněž popisuje příběh staršího opuštěného muže, zhlédlo na síti Youtube téměř dvacet milionů lidí.

Řetězec Edeka má v Německu přes deset tisíc obchodů, od roku 1992 působil i v Česku pod názvem CS Edeka. Společnost zde měla roční tržby kolem 1,5 miliardy korun, v roce 2005 ale rozhodla o prodeji téměř čtyřiceti tuzemských obchodů.

Autor:


Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...



Najdete na iDNES.cz