Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Konec legendy. Francouzi přejmenují rychlovlaky TGV

  13:23aktualizováno  13:23
Nejrozšířenější rychlovlaky v Evropě změní od července svůj název. Francouzské státní železnice přejmenují vysokorychlostní vozidla TGV na inOUI. Současně oznámily jejich rozsáhlou modernizaci.

Rychlovlaky TGV přejmenují francouzské státní dráhy SNCF na inOui. | foto: SNCF

Změnu názvu po 36 letech od vyjetí prvního vlaku mezi Paříží a Lyonem v úterý oznámila Société nationale des chemins de fer français (SNCF) na tiskové konferenci a chystanou modernizaci představila v tiskové zprávě. K přejmenování přikročila i proto, že současné označení TGV je jen zkratkou pro vysokorychlostní vlak (Train à Grande Vitess).

SNCF už dříve začala označovat některé vlaky značkou OUIgo, pod kterou prodávala nízkonákladová spojení. Značka inOUI, kterou SNCF nasadí jako první na novou trať z Paříže do Bordeaux 2. července, má společně s velkými investicemi do vylepšení vozů přitáhnout více zákazníků.

Přejmenování se bude postupně týkat i jiných tras, další na řadě je spojení Paříže a Štrasburku. Do konce příštího roku bude jako inOUI jezdit 80 procent stávajících rychlovlaků.

„Křtíme službu, která zatím neměla jméno,“ řekl prezident SNCF Guillaume Pepy. Pod značkou inOUI chtějí francouzské dráhy nabízet prémiové služby včetně připojení k internetu, více místa na nohy nebo jídelních vozů. Samotné vlaky však zůstanou stejné, zmizí z nich jen nápisy TGV.

Podnik slibuje, že přejmenování nezdraží jízdenky, upozornil i na zlevnění v roce 2015 o šest procent.

Slovo oui, které znamená ve francouzštině ano, se stává základem pro označování služeb SNCF. Firma už používá značku OUIgo pro nízkonákladové rychlovlaky nebo OUIBUS pro síť autobusů. Stejně tak přejmenuje svůj e-shop z voyages-sncf.com na oui.sncf.com.

Jedním z důvodů změny je i chystaná liberalizace rychlovlaků na síti vysokorychlostních tratí LGV, která se ve Francii chystá od roku 2021. Firma chce být připravená na vstup konkurence, a proto chce zlepšit i služby. Už dnes se potýkají dráhy s konkurencí nízkonákladových leteckých dopravců. Ročně vlaky TGV svezou přes 105 milionů cestujících.

Francie dál rozšiřuje síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od začátku března jezdí vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux:

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Finta s údajnou pomocí pro motoristy nezabrala. Billboardy musejí pryč

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Silničáři u dálnic a silnic prvních tříd odstranili téměř 300 reklamních poutačů. Zmizela tak desetina nelegálně...

Už nejezdíme pozdě, říká šéf zelených autobusů Flixbus

Šéf českého a slovenského Flixbusu chce ze značky udělat číslo jedna na...

Zelené autobusy německé společnosti Flixbus vstoupily na český trh loni v létě, předtím se s nimi mohli čeští zákazníci...

Strojvedoucí stárnou. Do osmi let jich může být nedostatek

Klimatizovaná kabina strojvedoucího připomíná kabinu vysokorychlostních vlaků.

Strojvedoucí v České republice stárnou, více než polovině je přes padesát let a těsně před důchodovým věkem jich je...

Najdete na iDNES.cz