Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec legendy. Francouzi přejmenují rychlovlaky TGV

  13:23aktualizováno  13:23
Nejrozšířenější rychlovlaky v Evropě změní od července svůj název. Francouzské státní železnice přejmenují vysokorychlostní vozidla TGV na inOUI. Současně oznámily jejich rozsáhlou modernizaci.

Rychlovlaky TGV přejmenují francouzské státní dráhy SNCF na inOui. | foto: SNCF

Změnu názvu po 36 letech od vyjetí prvního vlaku mezi Paříží a Lyonem v úterý oznámila Société nationale des chemins de fer français (SNCF) na tiskové konferenci a chystanou modernizaci představila v tiskové zprávě. K přejmenování přikročila i proto, že současné označení TGV je jen zkratkou pro vysokorychlostní vlak (Train à Grande Vitess).

SNCF už dříve začala označovat některé vlaky značkou OUIgo, pod kterou prodávala nízkonákladová spojení. Značka inOUI, kterou SNCF nasadí jako první na novou trať z Paříže do Bordeaux 2. července, má společně s velkými investicemi do vylepšení vozů přitáhnout více zákazníků.

Přejmenování se bude postupně týkat i jiných tras, další na řadě je spojení Paříže a Štrasburku. Do konce příštího roku bude jako inOUI jezdit 80 procent stávajících rychlovlaků.

„Křtíme službu, která zatím neměla jméno,“ řekl prezident SNCF Guillaume Pepy. Pod značkou inOUI chtějí francouzské dráhy nabízet prémiové služby včetně připojení k internetu, více místa na nohy nebo jídelních vozů. Samotné vlaky však zůstanou stejné, zmizí z nich jen nápisy TGV.

Podnik slibuje, že přejmenování nezdraží jízdenky, upozornil i na zlevnění v roce 2015 o šest procent.

Slovo oui, které znamená ve francouzštině ano, se stává základem pro označování služeb SNCF. Firma už používá značku OUIgo pro nízkonákladové rychlovlaky nebo OUIBUS pro síť autobusů. Stejně tak přejmenuje svůj e-shop z voyages-sncf.com na oui.sncf.com.

Jedním z důvodů změny je i chystaná liberalizace rychlovlaků na síti vysokorychlostních tratí LGV, která se ve Francii chystá od roku 2021. Firma chce být připravená na vstup konkurence, a proto chce zlepšit i služby. Už dnes se potýkají dráhy s konkurencí nízkonákladových leteckých dopravců. Ročně vlaky TGV svezou přes 105 milionů cestujících.

Francie dál rozšiřuje síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od začátku března jezdí vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux:

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Méně vzteku na letištích. Ztracených zavazadel extrémně ubylo

Během otevření zavazadla může dojít k jeho poškození a nemožnosti toto...

Aerolinky hlásí, že se jim v porovnání s rokem 2007 podařilo výrazně snížit počet ztracených kufrů. Nyní chtějí, aby si...

Stát chce vědět, kde jsou zácpy. Desítky tisíc aut dostanou čip

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Propojená síť sto padesáti tisíc aut má odhalit dopravní kolony. Informace se budou scházet v Národním dopravním...

Firmy lákají nedostatkové zaměstnance, zajistí jim dopravu i ubytování

Výroba v písecké továrně Schneider Electric.

Firmy se stále častěji musí kvůli nedostatku zaměstnanců poohlížet po vhodných uchazečích mimo svůj region. Roste proto...

Najdete na iDNES.cz