Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec legendy. Francouzi přejmenují rychlovlaky TGV

  13:23aktualizováno  13:23
Nejrozšířenější rychlovlaky v Evropě změní od července svůj název. Francouzské státní železnice přejmenují vysokorychlostní vozidla TGV na inOUI. Současně oznámily jejich rozsáhlou modernizaci.

Rychlovlaky TGV přejmenují francouzské státní dráhy SNCF na inOui. | foto: SNCF

Změnu názvu po 36 letech od vyjetí prvního vlaku mezi Paříží a Lyonem v úterý oznámila Société nationale des chemins de fer français (SNCF) na tiskové konferenci a chystanou modernizaci představila v tiskové zprávě. K přejmenování přikročila i proto, že současné označení TGV je jen zkratkou pro vysokorychlostní vlak (Train à Grande Vitess).

SNCF už dříve začala označovat některé vlaky značkou OUIgo, pod kterou prodávala nízkonákladová spojení. Značka inOUI, kterou SNCF nasadí jako první na novou trať z Paříže do Bordeaux 2. července, má společně s velkými investicemi do vylepšení vozů přitáhnout více zákazníků.

Přejmenování se bude postupně týkat i jiných tras, další na řadě je spojení Paříže a Štrasburku. Do konce příštího roku bude jako inOUI jezdit 80 procent stávajících rychlovlaků.

„Křtíme službu, která zatím neměla jméno,“ řekl prezident SNCF Guillaume Pepy. Pod značkou inOUI chtějí francouzské dráhy nabízet prémiové služby včetně připojení k internetu, více místa na nohy nebo jídelních vozů. Samotné vlaky však zůstanou stejné, zmizí z nich jen nápisy TGV.

Podnik slibuje, že přejmenování nezdraží jízdenky, upozornil i na zlevnění v roce 2015 o šest procent.

Slovo oui, které znamená ve francouzštině ano, se stává základem pro označování služeb SNCF. Firma už používá značku OUIgo pro nízkonákladové rychlovlaky nebo OUIBUS pro síť autobusů. Stejně tak přejmenuje svůj e-shop z voyages-sncf.com na oui.sncf.com.

Jedním z důvodů změny je i chystaná liberalizace rychlovlaků na síti vysokorychlostních tratí LGV, která se ve Francii chystá od roku 2021. Firma chce být připravená na vstup konkurence, a proto chce zlepšit i služby. Už dnes se potýkají dráhy s konkurencí nízkonákladových leteckých dopravců. Ročně vlaky TGV svezou přes 105 milionů cestujících.

Francie dál rozšiřuje síť tratí, kde vlaky mohou jet nejméně třistakilometrovou rychlostí. Od začátku března jezdí vlaky po novém úseku Tours - Bordeaux:

Autor:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Další z rubriky

Antimonopolní úřad zamítl stížnost Kapsche na mýtný tendr

Ilustrační snímek

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v opakovaném prvoinstančním rozhodnutí zamítl stížnost společnosti Kapsch,...

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...

Do Ostravy za padesát. Slevy pro studenty a seniory platí i na akční jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy musejí kvůli povinným slevám pro studenty a seniory, které platí od září, ještě víc zlevnit. Přešly totiž...

Najdete na iDNES.cz