Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Rychlodráha do Drážďan se přiblížila. Premiéři si plácli

  14:31aktualizováno  14:31
Premiér Bohuslav Sobotka se dohodl s předsedou vlády německé spolkové země Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo přesně vést.

Sobotka to uvedl na svém Twitteru. O rychlotrati jednal s Tillichem také ministr dopravy Dan Ťok.

Fotogalerie

„Uvítali bychom zařazení tohoto projektu do spolkového plánu dopravních cest. V tomto ohledu máme podporu saské strany a věříme, že společně budeme schopni přesvědčit spolkovou úroveň o přínosnosti tohoto dopravního projektu pro 21. století,“ uvedl Ťok.

Nová trať, na níž by kromě rychlovlaků mohly jezdit i nákladní vlaky, by výrazně ulehčila současnému železničnímu spojení vedenému podél Labe, které je již nyní na maximu své kapacity.

Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel

Kromě železničního spojení mezi Českem a Saskem byla na programu jednání problematika říčního spojení obou států, kde Česko dlouhodobě spoléhá na stavbu jezu v Děčíně. Ten by mohl zvýšit hladinu v příhraničním úseku řeky a umožnit tak celoroční splavnost pro říční nákladní lodě. Návrh výstavby plavebního stupně ale naráží na protesty ekologů, podle kterých půjde o nevratný zásah do ekosystému řeky.

Vláda na začátku února neschválila zařazení Labského údolí v Ústeckém kraji a Luk u Přelouče se Slavíkovými ostrovy do seznamu Evropsky významných lokalit, což výstavbu jezu v Děčíně a Přelouči významně ulehčilo.

24.února 2016 v 16:14, příspěvek archivován: 25.února 2016 v 14:21

S premiérem Saska Tillichem jsme se shodli na podpoře plánu na vysokorychlostní železnici Praha-Drážďany. pic.twitter.com/xncJDG6vUZ

Na druhou stranu ale zařazení obou lokalit mezi chráněná území požadovala EU a Česku tak hrozí jednorázová pokuta dva miliony eur i penalizace 10 000 eur (zhruba 270 000 korun) za každý den. Může být i zastaveno čerpání dotací na některé projekty. EK už zahájila s ČR „pilotní řízení“, které předchází řízení pro porušení evropského práva.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.