Třebaže město na jihu Sovětského svazu se 150 tisíci lidmi nebylo tak masově navštěvované jako bulharská letoviska, jezdilo se tam v dobách socialismu za léčivými minerálními prameny.
Reklama, v níž se coby průvodci střídají mužský a ženský hlas, láká na město v oparu kouzelného Kavkazu, jeho památky a bohatý kulturní život.
„I vy můžete navštívit Pjatigorsk zúčastníte-li se turistických zájezdů Čedoku,“ říká mužský hlas. „Nebo pobytových zájezdů typu hory-moře,“ dodává jeho kolegyně.
Namlouvání dvěma hlasy bylo pro reklamu typické
Střídání mužských a ženských rolí herců, kteří spot namlouvají, jsou typickým znakem dobové reklamy.
Socialistické reklamySeriál vychází každou středu a pátek. Navazuje na předchozí projekt kultovní reklamy, který připomenul zajímavé reklamy vzniklé po roce 1989. |
„Většinou se to dělalo na dva hlasy, když bylo potřeba. Dnes už se reklamy točí na jeden hlas,“ říká František Ježek, tehdejší vedoucí videostudia státní reklamní agentury Merkur, která připravovala ročně stovky reklam.
„Pokud jde o dovolené, Merkur točil také reklamy pro Rekreu, Balneu nebo Sportturist. Žádné jiné cestovní kanceláře neexistovaly,“ dodal.
Reklamy za socialismu vznikaly kromě Merkuru také v podniku Rapid, někdy ale i přímo pod Československou televizí nebo ve filmovém průmyslu.
„Na činnosti obou agentur se podílely opravdu zajímavé osobnosti tehdejší doby. Mezi externí zaměstnance Rapidu a Merkuru patřili například textaři Jiří Suchý, Pavel Bobek či František Nepil, režiséři Jan Špáta, Juraj Jakubisko, Ján Roháč a řada dalších,“ napsal ve své knize Reklama od pana Vajíčka k falešným Sobům Jaroslav Krupka.