Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamní retro: Kupujte papiňáky z Maďarska za 150 Kčs

  14:54aktualizováno  14:54
Z pohledu kreativity propadák, z pohledu historie typická ukázka průměrné socialistické reklamy. Tlakových hrnců z Maďarské lidové republiky je dost, vybere si každý, láká k nákupu stará reklama. Podobně jako mnoho dalších spotů měla oslovit masy a zvýšit prodeje.

„Výhody vaření v tlakovém hrnci už naše hospodyňky dobře znají, proto jen připomínáme, že doba vaření se zkracuje na čtvrtinu.“ Věta jak z příručky gastronomie v černobílé reklamě propagovala tlakové hrnce Kukta z Maďarska. Stály od 150 do 255 Kčs a bylo je možné zakoupit ve speciálních prodejnách Kuchyňské potřeby podniku Domácí potřeby.

Spot byl praktický a měl i vzdělávat. V tom se nelišil od mnoha jiných dobových reklam. Ty na dnešní poměry banálně vysvětlovaly třeba to, jak se připravuje pizza z prášku Vitana nebo že se na pohled do kolonky pro PSČ nesmí používat pomlčka.

Reklamní seriál

Redakce iDNES.cz bude pravidelně přinášet reklamy z dob socialismu.

První díl o reklamě na konzervy najdete ZDE

Projekt navazuje na předchozí seriál Kultovní reklamy, který již skončil.

Podobných reklam chrlil oficiální reklamní průmysl, reprezentovaný podnikem Merkur, stovky ročně. V průměru vznikaly téměř dva takovéto spoty denně. Ty se v Československé televizi nasazovaly poměrně nahodile, nebyly totiž stanoveny přesné vysílací časy.

„Časy byly dány třeba dlouhou přestávkou, kdy se z nudy nebo z pohnutí mysli spoty umístily. Československá televize nebyla závislá na zisku. Vysílací čas stál průměrně 1 500 Kčs,“ vzpomíná Jiří Mikeš, který ve své době předsedal textové komisi podniku Merkur a po revoluci působil také v Radě pro reklamu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Ministerstvo chystá překotné změny v ČSSZ. Jde o stamilionové IT zakázky

V České správě sociálního zabezpečení se chystají personální škatulata. Vznikne nová mocná sekce, která zkombinuje IT a veřejné zakázky. Dosavadní ředitelé...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.