Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Socialistický nanuk Míša se neuložil ke spánku a stále vede žebříčky prodejů

  12:13aktualizováno  12:13
Míša, Ledňáček, Ruská zmrzlina, polárkový dort nebo Eskymo. Zmrzlinám, které vznikly v dobách socialismu, neklesá obliba ani v 21. století. A nejen to. Klasické nanuky v čele s legendárním Míšou dokonce v žebříčcích prodejů válcují zahraniční konkurenci.

Zmrzliny, které vznikly za socialismu, vedou v Česku žebříčky prodejů. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Podle obchodníků patří staré tuzemské značky mezi deset nejprodávanějších zmrzlin. Žebříček vede nanuk Míša.

"Míša, to je naprostá hitovka," pochvaluje si mluvčí velkoobchodní sítě Makro Markéta Světlíková. "V naší TOP 10 je na prvním místě."

"Míša je bezkonkurenční jedničkou," souhlasí Jana Háková z tiskového oddělení Teska s tím, že konkrétní čísla o prodejích ale nemůže prozradit.

Mezi deset nejprodávanějších zmrzlin podle Hákové patří i Ledňáček, Eskymo a Ruská zmrzlina.

Zmrzlina Ledňáček.

Jejich popularita souvisí se zálibou Čechů v retro stylu. Lidé na něj slyší kvůli tradici a z nostalgie. "Lidé dost často utíkají k věcem, které znají z minulosti a které jim připomínají sice špatné časy, ale zároveň stabilní časy," vysvětluje Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research, která se zabývá výzkumem trhu.

Oblibu jim přináší také příznivá cena, která je v porovnání s "luxusnější" konkurencí nižší.

Zmrzlina Míša.

Míša má web a padesátiny na krku

Nanuk Míša se "narodil" ve stejný rok jako herec Tom Cruise nebo Jim Carrey a v roce 2012 oslaví své padesáté narozeniny. Podobu, velikost i obal si zachovává po celou dobu své existence.

Oblíbenou pochoutku v Česku prodává společnost Algida, kterou ovládá kosmeticko-potravinářský gigant Unilever. Značku koupil v roce 2006 od společnosti Alima.

Spolu s Míšou získala firma i Eskymo nebo Pierot, už předtím vlastnila další z klasik, vanilkového Ledňáčka.

Zmrzlina Eskymo.

Nákup Míši si přitom firma hodně rozmýšlela. "Jeho prodeje nebyly tehdy zcela odpovídající," vysvětlila mluvčí společnosti Unilever Andrea Jandová.

Teď patří ke špičce Unileveru mezi lokálními značkami a firma mu věnuje náležitou péči. Pyšní se například vlastními webovými stránkami, které popisují jeho historii.

Zmrzlina Míša v rodinném balení.

Podle Jandové se tržní podíl Míši pohybuje na osmi procentech z hlediska prodaného objemu a na jedenácti procentech podle tržeb. Sdílnější ale firma být nechce s vysvětlením, že informace o prodejích svých značek neposkytuje.

K české klasice zmrzlinových výrobků patří také polárkové dorty. Ty pro změnu vedou prodeje rodinných balení.

"Nabídka v této oblasti se sice v posledních letech výrazně rozšířila, tuto klasiku (polárkové dorty) se ale nikomu nepodařilo překonat," říká Markéta Světlíková z Makra. "Tradiční polárkové dorty si u Čechů stále zachovávají oblibu," dodává Háková z Teska.

Kterou ze "socialistických" zmrzlin máte nejraději?

celkem hlasů: 15637

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 19. srpna 2009. Anketa je uzavřena.

Jednoznačně Míšu 9848

Ledňáčka a Eskymo 2954

Ruskou zmrzlinu 2361

Žádné, mám raději zahraniční značky 474

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.