"Kofola je zásadní lokální chuť. Chceme se přizpůsobovat místním chutím, takže jsme se rozhodli, že uděláme podobný sirup," říká Birnbaum v rozhovoru pro MF DNES. Podle něj se chuť bude jmenovat Retro-Cola a přijde s ní na jaře.
Birnbaum zároveň láká Kofolu k přímé spolupráci podobně, jako to v USA dělá například s potravinářským gigantem Kraft Foods. Nabízí tak otevření nového prodejního kanálu přes prodejny elektra a domácích potřeb, kde se výrobníky, bombičky s CO2 a sirupy Sodastreamu výhradně prodávají.
Pro Kofolu by to samozřejmě znamenalo ohrožení jejich prodejů jinde. Firma reagovala opatrně. "Kofola nekomentuje ani nespekuluje o žádných neuzavřených projektech," uvedl Jiří Vlasák, marketingový šéf Kofola ČeskoSlovensko.
Zároveň zdůraznil, že si zakládá na garanci originální chuti, a proto neprodává sirup Kofo k dalšímu míchání ani nepoužívá pro distribuci postmixy. Velké čistě nápojářské firmy Sodastream zatím také spíše odmítají, či dokonce žalují za reklamní a marketingové akce zaměřené proti jejich plastovým obalům.
Sodastream je také nesrovnatelně menší, zatím nedosahuje ani procenta tržeb, které celosvětově vykáže Coca-Cola. Každoročně však roste dvojciferným tempem, letos by se měla zvětšit zhruba o 45 procent a utržit 442 milionů dolarů.