Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sokolovská uhelná chce po ČEZ vyšší ceny za uhlí, chystá na něj žaloby

  9:49aktualizováno  9:49
Hnědouhelné společnosti Sokolovská uhelná se nelíbí, že dostává za uhlí od ČEZ méně peněz než její konkurenti. Nápravu chce sjednat u antimonopolního úřadu i Evropské komise. K těmto institucím teď připravuje žaloby. ČEZ tvrdí, že nemůže kontrakty s konkurenty změnit, i kdyby chtěl.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: www.foto-bartoska.estranky.cz

Píší o tom pondělní Hospodářské noviny. Více peněz dostává od energetického kolosu například konkurenční Czech Coal nebo Severočeské doly (patří ČEZ).

Sokolovská uhelná má s ČEZ kontrakt platný do vyčerpání zásob v roce 2020. Smlouvu s pevným cenovým vzorcem na tak dlouhou dobu uzavřela na základě rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), u něhož si před pěti lety na cenové požadavky ČEZ neúspěšně stěžovala, uvedl list.

"Když jsme kontrakt uzavírali, ČEZ ujišťoval, že obdobný kontrakt uzavře i s konkurenčním Czech Coalem. To se nestalo," řekl šéf Sokolovské uhelné František Štěpánek.

ČEZ: smlouvy chceme konkurentům změnit, ale nejde to

ČEZ ale tvrdí, že o uzavření dlouhodobých smluv usiluje i v případě ostatních dodavatelů. "Ale dohoda s Czech Coalem je z jejich strany zpochybňována, soudíme se o ni," uvedl mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Czech Coal chce podle deníku navíc své dosavadní ceny ztrojnásobit, což jeho odběratel odmítá.

Štěpánkovi vadí hlavně to, že zatímco ceny elektřiny a tepla v posledních letech rostly, ceny uhlí ze Sokolovské stagnují. ČEZ si ale trvá na tom, že smlouvu se Sokolovskou uhelnou měnit nelze. Ke sporu by se podle něj měla vyjádřit "nezávislá právní autorita, přednostně soud". Štěpánek by přivítal zásah státu.

Antimonopolní sekce Evropské komise má ČEZ na mušce od listopadu 2009 . Zkoumá, zda energetický kolos nezneužil své dominantní postavení k manipulaci s cenami hnědého uhlí a elektřiny. (více v článku Evropská komise vtrhla do sídel ČEZ a a J&T)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.