Sony nabídne online hry

Japonský koncern Sony přišel s dalším trumfem, který mu má pomoci v očekávaném souboji s konkurenty v oblasti videoher. Pro své videoherní zařízení, konzoli PlayStation 2, vytvořil alianci s největším světovým poskytovatelem internetových služeb AOL Time Warner. Cíl: umožnit z PlayStationu posílat maily, přistupovat do internetu, diskutovat po síti z hráči z druhého konce planety.

Oznámení aliance má Sony pomoci nalákat nové hráče, kteří vzhlížejí k předvánočnímu trhu, na němž se mají objevit videoherní zařízení jeho rivalů, XBox od Microsoftu a GameCube firmy Nintendo. "Částí tohoto plánu je posílit marketingový tlak Sony v letošním čtvrtém čtvrtletí," míní analytik poradenské firmy Jupiter Media Metrix Billy Pidgeon.

PlayStationu totiž dosud konkrétní plány, jak navnadit zájemce o stále populárnější hry po síti, scházely. Naproti tomu XBox i GameCube už s možností přístupu k internetu počítají. Podle poradenské firmy Forrester Research se má jen za letošní rok utratit za hry hrané po internetu 1,6 miliardy dolarů. Zatím je však online zábava doménou osobních počítačů, výrobci videoher však nechtějí zůstat stranou. Při zábavě na internetu totiž investice hráčů nekončí zakoupením hry, ale platí se i pravidelné poplatky za přístup do virtuálních světů nebo síťových turnajů.

"Je to přirozený vývoj ve vývoji strategie PlayStation 2 a důležitý první krok směrem k online zábavě," řekl prezident divize Sony Computer Entertainment Kaz Hirai. Aby mohli majitelé PlayStation 2, kterých je nyní na světě kolem deseti milionů, využít všech nových možností, budou muset investovat do klávesnice, myši či pevného disku. Cena doplňků zatím nebyla stanovena.

Finanční podrobnosti kontraktu nebyly zveřejněny, AOL však má právo pracovat i s konkurenčními herními společnostmi.

Podle Hiraie by prvky síťové zábavy by měli mít programátoři možnost začít využívat do konce tohoto roku. Nové online hry by se tak do obchodů dostaly v druhé polovině roku 2002.

,