Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony se nedaří, čeká ztrátu 2,9 miliardy dolarů a chystá restrukturalizaci

  15:30aktualizováno  15:30
Dosud dominantní výrobce elektroniky Sony má černé vyhlídky. Japonská firma ohlásila, že může skončit s roční provozní ztrátou až 2,9 miliardy dolarů. V boji s ekonomickou recesí se jí zatím nedaří, a proto chystá poměrně radikální krok - restrukturalizaci.

Sony očekává roční ztrátu 2,9 miliardy dolarů. - Sony. | foto: Profimedia.cz

"Sony se potřebuje restrukturalizovat, nestačí jen výdajové škrty, firma musí přehodnotit své podnikání," řekl Naoki Fujiwara ze společnosti Shinkin Asset Management. Slovo restrukturalize už si manažeři Sony zapsali do svých slovníků.

Výrobce elektroniky doplácí v poslední době na globální pokles poptávky po svém zboží a posilující domácí měnu (jen), která ukrajuje firmě zisky z exportu.

Provozní ztráta by byla první za čtrnáct let a zvýraznila by potíže společnosti, kterou již v divizi přenosných hudebních přehrávačů válcuje Apple se svým iPodem. Sony se také dívá na záda Nintendu v divizi videoher a značné ztráty firmě plynou z prodeje plochých televizorů.

Sony dává ruce pryč od televizí

Finanční rok pro Sony končí v březnu. Do té doby Sony odhaduje, že celkem přijde o 260 miliard jenů (2,9 miliardy dolarů). Dříve přitom odhadovala, že skončí se ziskem 200 miliard jenů.

Na současnou realitu odpoví výrobce LCD televizorů Bravia a konzolí PlayStation urychlením restrukturalizace, nepůjde jen o kosmetické škrty. Sony řekla, že ukončí výrobu televizorů v továrně v Japonsku a odvětví designu přesune do jiného závodu.

Společnost plánuje snížit počet zaměstnanců o 30 procent v oblasti TV designu na celém světě. Také chce sjednotit aktiva k výrobě baterií. V neposlední řadě se ředitelé a manažeři nevyhnou snížení svých platů.

Všechny tyto kroky mají tento a příští rok ušetřit 170 miliard jenů (1,9 miliardy dolarů).

Už začátkem prosince Sony informovala o chystaném zrušení osmi tisíc pracovních míst, omezení investic a zastavení neziskových aktivit, čímž chce firma ušetřit další 1,1 miliardy dolarů. - více čtěte zde

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Pilotní kabina airbusu A320 (ilustrační snímek)
Problémy Ryanairu jsou jen špičkou ledovce. Svět hledá 600 tisíc pilotů

Potíže Ryanairu s nedostatkem pilotů jsou předzvěstí globálních problémů. Světové aerolinky začínají být v úzkých se sháněním pilotů, kteří mají nahradit...  celý článek

Harvey Weinstein (New York, 28. duna 2017)
Sexuální aféra potápí Weinsteinovu firmu, filmová společnost hledá kupce

Filmová společnost je kvůli sexuální aféře svého spoluzakladatele Harveyho Weinsteina ve finančních potížích a hledá kupce. Podle tiskových agentur to v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.