Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


SOS: Internetové obchody se zlepšily

  14:21aktualizováno  14:21
Internetové obchody dosáhly v testu Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) lepších výsledků než v minulém roce. Všechna kritéria splnilo 17 obchodů ze sta, loni jich bylo šest. Obchody ze svých praktik například umazaly poplatek za reklamaci.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Internetové obchody byly rozděleny do deseti kategorií podle jednotlivých odvětví. SOS je vybírala na stránkách www.firmy.cz, které jsou součástí portálu www.seznam.cz. Zohledněn byl název, atraktivnost popisku i umístění na stránce.

Test byl zaměřen především na obsah stránek, tedy kontaktní údaje, obchodní podmínky nebo reklamační řády. Hodnotilo se podle pěti kritérií. Bez výjimky bylo splněno kritérium poskytnutí informací o dodavateli.

. Jak obchody plnily kritéria

1. Informace o totožnosti dodavatele - 100 %

2. Možnost do 14 dnů odstoupit od smlouvy bez udání důvodu - 70 %

3. Poskytnutí správných informací o uplatnění reklamace - 49 %

4. Poskytnutí informace o možnosti uplatnění rozporu s kupní smlouvou - 23 %

5. Reklamace bez poplatku - 90 %

Obchody také dobře poskytovaly informaci spotřebiteli o jeho zákonném právu odstoupit do 14 dnů od smlouvy o převzetí věci. Správně informovalo 70 obchodů, loni to však bylo 81.

Bez poplatku za reklamaci
Internetové obchody ze svých praktik také během roku umazaly jeden zásadní nešvar, a to poplatek za neoprávněnou reklamaci. Letos tento požadavek uplatňovalo pouze deset obchodů, loni to bylo 22.

"Ze 100 testovaných obchodů jsme nezaznamenali ani jeden, který by nesplnil žádné z kritérií," uvedla mluvčí SOS Ivana Picková. Nejlépe si vedly obchody s mobilními telefony, dále elektro a sportovní potřeby.

 JAK OBSTÁLY OBCHODY PODLE ODVĚTVÍ
Kategorie Průměr 2007 Průměr 2008*
Dětské potřeby 58 %      -
Elektro 62 %   78 %
Domácí potřeby 60 %  -
Hobby potřeby 56 %  -
Auto-moto 50 %  60 %
Mobilní telefony 64 %  84 %
Kancelářské potřeby 52 %  46 %
Sportovní potřeby 70 %  78 %
Počítače, elektronika, hry 48 %  60 %
Textil, oděvy 66 %  72 %

Zdroj: Sdružení obrany spotřebitelů    * Dětské, domácí a hobby potřeby nahradily jiné kategorie

Míváte problémy s reklamacemi v internetových obchodech?

celkem hlasů: 1900

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 7. října 2008. Anketa je uzavřena.

Ne, nikdy 1005
Ano, už se mi to stalo 474
V internetových obchodech raději nenakupuji 421
Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...



Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Další z rubriky

Lékárny stahují kojeneckou výživu, mohou v ní být bakterie salmonely

Kojenec pije instantní dětské mléko.

Kojenecká mléčná výživa AMILK může být kontaminovaná bakteriemi salmonely. Informaci obdržela prostřednictvím...

Ahold testuje obchod budoucnosti. Zboží z regálu strčíte rovnou do tašky

Nakupování bez pokladen. Ahold v Nizozemsku testuje technologickou novinku Tap...

Nizozemská společnost Ahold testuje obchod budoucnosti bez pokladních zón. Zboží si zákazník dá rovnou do tašky poté,...

Lepší se to, ale Češi na experimenty pořád nejsou, říká gastromág Maurer

Pavel Maurer

Češi jsou v jídle stále konzervativní a málo experimentují, ale pomalu se to zlepšuje, řekl zakladatel a vydavatel...

Najdete na iDNES.cz