Velkému náporu čelily od rána zejména hypermarkety společnosti Carrefour, které snížily ceny zboží až o 95 procent. Kvůli davům zákazníků, kteří zatoužili po výhodné koupi, kolabovala v pondělí doprava i samotní zákazníci. - více zde
Někteří ale odcházeli zklamáni, protože zboží zařazené do výprodejové akce nesehnali.
"Je to obvyklý trik obchodníků," říká František Lobovský ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS). "Lidé zlevněné zboží v obchodech často už nenajdou, ale když už v prodejně jsou, tak si koupí něco jiného. Obchodníkům to samozřejmě přináší tržby," vysvětlil.
Dodal, že lidé by v období sezónních slev měli důkladně prostudovat reklamní letáky a nabídky obchodů.
"Nejdůležitější informace bývají na letácích většinou zmiňovány nejmenšími písmeny," vysvětlil.
"Údaje o slevách někdy zavání klamáním spotřebitele, protože při průzkumu trhu lze zjistit, že cena uváděná jako sleva, se vlastně neliší od běžné ceny v jiných obchodech. V období slev se navíc může na pulty obchodů dostat starší zboží, různé nekompletní sady a podobně," varuje Lobovský.
Obchodníci uvolňují sklady
Řada velkých obchodních řetězců zahájila už minulý týden v pondělí mohutné výprodeje, při nichž klesly ceny sezónního zboží až o 70 procent.
Obchodníci si díky tomu uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Podle odborníků obchodům sice kvůli sezónním slevám pravidelně roste počet zákazníků, na druhou stranu ale obrat většinou vykazuje mírný pokles.